A szaklap szerint a vásárlók nagyobb átláthatóságot és olyan illatokat akarnak, amelyek nem kötődnek nemekhez.
A parfüm több mint 5 ezer éve létezik, és az illatok nem sokat változtatók azóta, de ma az ügyfelek szeretnék megismerni a parfüm készítőit. Ez egy kicsit arra emlékeztet engem, amikor az 1980-as években parfümöt kezdtem árulni a saját garázsomban"
– nyilatkozta Guy Delforge, aki 34 éve foglalkozik parfümökkel.
Romain Pantoustier által kreált Nez Zen parfüm termékcsaládjának palackjai újratölthetők, vegánok és nem tartalmaznak semmilyen állati eredetű alapanyagot.
A parfümipar legtöbb terméke ma már a korábban használt állati eredetű anyagok – mint a szarvasok pézsmaváladéka, vagy az ámbráscet ámbrája – szintetikus változatait részesíti előnyben.
A gyöngyvirág – ami a világ egyik legdrágább virága – illata szintén előállítható mesterségesen, a szintetikus anyagok használatával a parfümök költséghatékonyabban készíthetők, ugyanakkor sokszor kőolaj származékokat, vagy annak melléktermékeit használják fel.
Pantoustier elmondta, hogy
a természet a legjobb ihletforrás,
és mielőtt elkészíti egy-egy személyre szabott parfümjét, ügyfeleit mindig megkérdezi a kedvenc színükről, textúrájukról és hobbijukról. Pantoustier egyedi parfümjeit 1.500 euróért (500 ezer forint) árusítja.
A millenniumi generáció nem akarja a szülei parfümjét viselni, ők mást akarnak, mint a bőr, a gyógynövények vagy a füst. Nagyon sok női vásárlóm van, akik nem akarnak virágok illatába burkolózni"
– mondta Charna Ethier a Providence Perfume Company alapítója, hozzátéve, hogy a természetes növényi illatokra nagy a kereslet.
A Providence Perfume termékei nem tartalmaznak szintetikus vagy petrolkémiai anyagokat, színezékeket és tartósítószereket sem, ráadásul az illatokat nem kötik egyik nemhez sem.
A nem semleges parfümök népszerűsége az utóbbi években növekedett:
a 2018-ban bevezetett parfümök 51 százaléka nem semleges volt, szemben a 2010-ben kiadott illatokkal, ahol ez az arány 17 százalék volt.
A Coty – a világ legnagyobb parfümgyártó cége –, amely 77 márkával rendelkezik, figyelemmel kíséri az ipari változásokat, és a millenniumi generáció megváltozott igényeihez szabják termékkínálatukat. Például a cég csökkentette a parfümökhöz használt csomagolások mennyiségét, valamint egyre több bió alapanyagot használnak illataiknál.