Miután a szoftverfrissítés elkészült, a hatóságok felülvizsgálják a repülésirányító rendszert.
Az FAA nem hagyja jóvá a szoftvert, amíg az ügynökség elégedett nem lesz vele"
– áll a hatóság nyilatkozatában, és eszerint mind a 371 Boeing 737 Max gép a földön marad még.
Mivel a Max repülőgépek nagyobbak és több üzemanyagra van szükségük, az amerikai Boeing előrébb helyezte a motort, ez pedig megváltoztatta a gép súlypontját, ennek következtében sokszor felfordította az orrát, amire egy automatikus ellensúlyozó rendszert terveztek.
De, mint kiderült a szerencsétlenül járt Lion Air Flight JT610 vizsgálatából, ez a rendszer meghibásodott, és úgy vélik, az etióp légitársaság ET302-es járatánál is ugyanez történhetett.
„A frissített szoftver további biztonsági intézkedéseket tartalmaz" – nyilatkozta a Boeing a múlt héten kiadott sajtóközleményben.