Az országos selejtezők után, márciusban megkezdődik a K&H Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság 2020-as alapszakasza.
„A sport XXI. századi innovációja, az e-sport ma már Magyarországon is egyre meghatározóbb a sportolók és a rajongók körében is. A sportág népszerűségének szédületes növekedését mindenképpen jól érzékelteti, hogy a tavalyi e-sport bajnokság közvetítését már több mint 700 ezer néző követte a stream csatornákon. A pénzintézet pedig a sportnak ezen a területén is – ahol a digitális innovációk, a technológia és a sportolókra jellemző elhivatottság, eltökéltség és kiváló teljesítményre való törekvés találkozott egymással – szeretne példát mutatni, és felkarolni a hazai tehetségeket. Így a tavalyi támogatásunkat kibővítve idén névadó szponzorként már a teljes versenysorozatot támogatjuk, amelynek az összdíjazása 15 millió forint" – mondta el Horváth Magyary Nóra, a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója a szezon indulása alkalmából rendezett sajtótájékoztatón.
2020-ban az eddigi öt játék, a League of Legends (LoL), a Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO), a Rainbow Six Siege (R6S), a PlayerUnknown's Battlegrounds (PUBG) és a Hearthstone, mellett idén további két játékban – FIFA 20 és Gran Turismo Sport – is összemérhetik tudásukat a hazai e-sportolók és csapatok.
Fontos évad a második a Bajnokság történetében, ugyanis ebben az évadban vezetjük át a játékosokat és csapatokat a valós jogi személyiségekkel rendelkező egyesületek és csapatok világába"
– tájékoztatott Biró Balázs, a HUNESZ elnöke.
League of Legends-ben 104, CS:GO-ban 147, Rainbow Six Siege-ben 76 csapatnevezést regisztráltak a második szezon osztályozó kupái során, ez összesen 1.635 egyéni nevezést jelent a fenti három játékban.
A rájátszás és a döntők 2020 áprilisa és júniusa között zajlanak majd,
a mérkőzéseket élőben lehet majd követni az online közvetítéseken keresztül.
Az Enet.hu és a Esport1.hu átfogó hazai kutatásából kitűnik, 2018-ban 24 milliárd forintot költöttek a gamerek videojátékokra, játékon belüli extra kiegészítőkre, ajándéktárgyakra, vagy egyéb a játékokhoz kapcsolódó tartalmakra. A kutatás 42 milliárd forintos teljes forgalmat jelzett a hazai videojáték piachoz kapcsolódóan.