Megnyílik Európa méregdrága szellemrepülőtere

Capital Airport BER ECONOMY local authority AIR TRAFFIC BUILDING Geography BER BUILDING SITE Halls Buildings Constructions AIRPORT FACILITIES Airports Terrain Area from above Outdoor shot Bird's eye view Aerial photograph Overview of the
12 June 2019, Brandenburg, Schönefeld: The main terminal (M) of the capital airport BER in Schönefeld. Construction of the Berlin Brandenburg Capital Airport (BER) "Willy Brandt" began in 2006 and is scheduled to be completed by the end of 2020 at the earliest. Photo: Ralf Hirschberger/dpa-Zentralbild/ZB
Vágólapra másolva!
Most már biztos, hogy ősszel megnyitják az új berlini központi repülőteret: a Lufthansa foglalási rendszerében november 8-a után már Berlin-Brandenburg (BER) szerepel helyszínként - írja a Magyar Nemzet. Az elátkozott légikikötő 2011 ősze óta áll üresen, a vasútállomásra üres vonatok érkeznek.
Vágólapra másolva!

15 év tervezés után, 2006-ban kezdődött meg a Berlin-Brandenburg repülőtér építése, melyet - úgy tűnik - többszöri halasztás után (és közben elszállt építkezési költségek mellett) idén ősszel végre átadnak. Erre utal az, hogy a Lufthansa Group összes berlini járata a Brandenburg reptérre költözik november 8-ával, miután a tervek szerint október 31-én átadják a forgalomnak a Willy Brandt néhai kancellárról elnevezett új légikikötőt.

A légitársaság közleménye szerint a költözés egy héten keresztül zajlik majd. A cégcsoport többi márkája, a Swiss, az Austrian és a Brussels Airlines szintén november 8-án kezdi el az üzemelést az új helyszínen, de a Eurowings már november 4-től használni fogja a légikikötőt.

A Lufthansa hat légiforgalmi márkája naponta 33 ezer utast szállít Berlinből és Berlinbe, 270 város egy átszállással elérhető a német fővárosból a csoport összeköttetéseivel.

Az új légikikötőnek jobb földi közlekedési kapcsolatai vannak, több gyorsvasúti járat indulhat Drezdába, Hamburgba, Rostockba.

Nézze meg galériánkat az átadás előtt álló repülőtérről!

Capital Airport BER ECONOMY local authority AIR TRAFFIC BUILDING Geography BER BUILDING SITE Halls Buildings Constructions TOWER AIRPORT FACILITIES Airports Terrain Area from above Outdoor shot Bird's eye view Aerial photograph Overview of the
Condition at the capital airport BER ECONOMY AIR TRAFFIC TRAFFIC BUILDING Federal states Capital AIRPORT BUILDING SITE BER Terminal Buildings Capital airport Travels TOURISM Vacation Long-haul travels take a plane Projects Scandal
Capital Airport BER ECONOMY local authority AIR TRAFFIC BUILDING Geography BER BUILDING SITE Halls Buildings Constructions AIRPORT FACILITIES Airports Terrain Area from above Outdoor shot Bird's eye view Aerial photograph Overview of the
Press event Schönefeld Airport railway station ECONOMY RAIL AIR TRAFFIC TRAFFIC Airports BER Airport railway station AIRPORT Germany SHIELD Signs Willy Brandt FONT TRACK
Airport Berlin Brandenburg Sports AIR TRAFFIC BUILDING Airports BER Berlin-Schönefeld Schoenefeld BUILDING SITE STREET Access road WATER Main building Void
Horizontal BUILDING SITE EXTERIOR VIEW ILLUSTRATION AIRPORT
Horizontal LUGGAGE ILLUSTRATION BUILDING SITE INTERIOR VIEW AIRPORT INFRASTRUCTURE WORKS

A repülőtér vasúti pályaudvarának története egészen bizarr, hiszen a síneket és a peronlétesítményeket már az eredetileg tervezett átadási időpontra, 2011 októberére elkészítették. Ugyan a reptér végül akkor nem nyílt meg, viszont a Deutsche Bahnnak (DB) azóta folyamatosan karban kellett ezeket tartania, és üres vonatokat üzemeltetett az alagutak és az állomás szellőztetése érdekében.

A DB 18 és fél kilométernyi új vonalat épített a távolsági, és 8,6 kilométert az S-Bahn vonalnak a Schönefeld repülőtértől a brandenburgi repülőtérig. Az állomáson négy vágány, Berlin központjába 35 perc alatt ér be az Airport Express, az S-Bahn-szerelvények pedig 55 perc alatt.

A komplexum 2012-ben elméletileg már készen állt a megnyitóra, ám a nagyszabású, ünnepélyes eseményt végül lefújták. Az elkészült terminálépület nem kapott meg számos engedélyt, a legfontosabb kifogás a tűzvédelmi rendszer elégtelen kiépítése volt.

A szakértők szerint a komplett projekt kivitelezéséhez nem jött létre megfelelő menedzsmentrészleg, amely az egész folyamatot, a számos párhuzamosságot egyszerre átlátta, kezelhette volna.

Több tartományi nyomozó hatóság vizsgálta a korrupció gyanúját, komoly vádakkal illették a kivitelezőket és magát a tervező céget is a nem megfelelő kivitelezés és a rossz anyaghasználat miatt.

A BER a frankfurti és a müncheni után a harmadik legnagyobb németországi repülőtér lesz, európai viszonylatban pedig a 10. és a 20. hely közé fog kerülni a legforgalmasabb repülőterek listáján (a legforgalmasabb a londoni Heathrow, évi nagyjából 80 millió utassal).

A beruházás költségei elérik a 6,5 milliárd eurót (2180 milliárd forint), ami csaknem a háromszorosa az első költségvetésben tervezett 2,4 milliárd eurónak.

Az új repülőtér jelentősége minden tekintetben óriási lesz, és nem pusztán a be- vagy kiutazó turisztikai célú látogatások szempontjából, hanem a regionális gazdaság vonatkozásában is. A becslések szerint a repülőtéren 2021-ben mintegy 41 millió utas fog áthaladni, 2025-ben pedig már 45 millió. Egy tavaly közzétett német hatástanulmány szerint a repülőtér megnyitásának köszönhetően komoly felfutás várható a régiós munkaerőpiacon, mivel a várakozások szerint a következő két évtizedben - közvetlenül vagy közvetetetten - 135 ezer munkahely jön létre annak köszönhetően.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!