Felpörgött a húsvéti tojások online eladása a briteknél
![húsvét, gyerek, tojás](https://cdn.origo.hu/2023/12/t0LCJP2j0UnWGd3rRWc1mqnq9Bd7_skPprpY2js_YaE/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzI5ODI5ZDkwZDI2MDRkY2U4ZjdhYmFlNjI5YTk1NDNk.webp)
A húsvét ünnepe nagy forgalmat generál a brit kiskereskedelemben is. 2019-ben az ahhoz kapcsolódó költések meghaladták az 1,1 milliárd fontot, ebből 206 millió fontot húsvéti tojások vásárlására költöttek, jelzi a piackutató Mintel.
A koronavírus-járvány azonban a húsvéti vásárlási gyakorlatba is beleszólt.
Nagy, csokoládét áruló boltláncok, mint a Hotel Chocolat és Thorntons, üzleteiket ugyan bezárták, de online forgalmuk "drámai növekedéséről" számoltak be.
A kereslet a cégek webáruházaiban az átlagos négyszeresésre növekedett, az oldalakon ezen a héten mintegy egymillió látogató fordult meg
- közölték.
A Hotel Chocolat online eladásai 400 százalékkal emelkedtek, webes látogatóik száma is megtöbbszöröződött. A megrendelések feldolgozása ugyanakkor némileg lassabban halad, mivel a cégek a fizikai távolságtartás miatt, csökkentett alkalmazoti létszámmal működnek raktáraikban.
A vásárlások ugyanakkor látványosan visszaestek a fizikai boltokban ezekre a szezonális termékekre. A hagyományos brit láncok, mint a Tesco vagy a Sainsbury's, komoly kedvezményekkel próbálják buzdítani a vevőket, hiszen a boltokban a járvány mellett is idejekorán felhalmozták a termékkészleteket, melyek most alig akarnak apadni.
Az elemzők szerint ugyakkor az idei húsvéti kiskereskedelmi szezon biztosan gyengébb lesz a briteknél is a járvány miatt, hiszen jelentős forgalom elsősorban az alapvető fogyasztási cikkeknél mérhető. Hasonlót jelzett az amerikai piackutató IRI is: a vállalat mérése szerint, március 28-ig bezárólag az egyhetes forgalom értéke 17 százalékkal volt kisebb mint a tavalyi év azonos időszakában az USA-ban, a húsvéthoz köthető termékkínálatra vonatkozóan.