A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
6
Ezüstérem
7
Bronzérem
6

Felpörgött a húsvéti tojások online eladása a briteknél

húsvét, gyerek, tojás
02 April 2018, Germany, Leer: Colourfully dressed children standing around a basket with easter eggs during Eiertrullern (rolling of easter eggs) on the Plytenberg mountaing. Eiertrullern consists of making hard-boiled easter eggs roll down hills. Photo: Mohssen Assanimoghaddam/dpa
Vágólapra másolva!
A húsvéti csokitojások angliai online forgalmának jelentős megugrásáról ad hírt a BBC.
Vágólapra másolva!

A húsvét ünnepe nagy forgalmat generál a brit kiskereskedelemben is. 2019-ben az ahhoz kapcsolódó költések meghaladták az 1,1 milliárd fontot, ebből 206 millió fontot húsvéti tojások vásárlására költöttek, jelzi a piackutató Mintel.

A koronavírus-járvány azonban a húsvéti vásárlási gyakorlatba is beleszólt.

Nagy, csokoládét áruló boltláncok, mint a Hotel Chocolat és Thorntons, üzleteiket ugyan bezárták, de online forgalmuk "drámai növekedéséről" számoltak be.

A kereslet a cégek webáruházaiban az átlagos négyszeresésre növekedett, az oldalakon ezen a héten mintegy egymillió látogató fordult meg

- közölték.

Képünk illusztráció Forrás: dpa Picture-Alliance/AFP/Mohssen Assanimoghaddam

A Hotel Chocolat online eladásai 400 százalékkal emelkedtek, webes látogatóik száma is megtöbbszöröződött. A megrendelések feldolgozása ugyanakkor némileg lassabban halad, mivel a cégek a fizikai távolságtartás miatt, csökkentett alkalmazoti létszámmal működnek raktáraikban.

A vásárlások ugyanakkor látványosan visszaestek a fizikai boltokban ezekre a szezonális termékekre. A hagyományos brit láncok, mint a Tesco vagy a Sainsbury's, komoly kedvezményekkel próbálják buzdítani a vevőket, hiszen a boltokban a járvány mellett is idejekorán felhalmozták a termékkészleteket, melyek most alig akarnak apadni.

Az elemzők szerint ugyakkor az idei húsvéti kiskereskedelmi szezon biztosan gyengébb lesz a briteknél is a járvány miatt, hiszen jelentős forgalom elsősorban az alapvető fogyasztási cikkeknél mérhető. Hasonlót jelzett az amerikai piackutató IRI is: a vállalat mérése szerint, március 28-ig bezárólag az egyhetes forgalom értéke 17 százalékkal volt kisebb mint a tavalyi év azonos időszakában az USA-ban, a húsvéthoz köthető termékkínálatra vonatkozóan.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!