Mától újabb IC+ kocsik közlekednek a MÁV-nál, mutatjuk, hol
![máv, ic+](https://cdn.origo.hu/2023/12/cdhgEgpm-SPQsM7LrTWPMywH54TPp6Sg83j1O5NfqWs/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2ExYzM3NGVhYjg4NDRhMWM4ODA5YmJkYzBjM2M1NWIw.webp)
A MÁV kormányzati támogatással valósítja meg a saját fejlesztésű IC+ kocsik gyártását célzó programját, amely a járműállomány fiatalítását, minőségi cseréjét szolgálja a távolsági és nemzetközi forgalomban.
A kocsik a sikeres álló- és emelt sebességű futópróba, valamint az utasok nélküli próbaüzem után kapják meg a hatósági engedélyt, és állhatnak forgalomba.
A hetven darabos széria 12 kocsija a Zalaegerszeget, Szombathelyt és Veszprémet Budapesttel összekötő Göcsej és Bakony InterCity vonatokban közlekedik.
Nyáron a Balaton északi és déli partján az Aranypart/Ezüstpart expresszvonatokon és a Kék Hullám gyorsvonatokon is megtalálhatóak az IC+ kocsik.
Augusztus 13-tól a Nyugati pályaudvar és Nyíregyháza között közlekedő, valamint a Záhonyig járó Bereg és Rétköz InterCity-ken utazhatnak a közlekedők IC+ kocsikban.
Az IC-járatok Nyíregyházáig Zugló, Kőbánya-Kispest, Ferihegy, Cegléd, Szolnok, Püspökladány, Hajdúszoboszló és Debrecen állomásokon állnak meg. A záhonyi InterCity-kre Nyíregyháza és Záhony között csak Kisvárdán lehet fel és leszállni - emeli ki közleményében a vasúttársaság.
A Tokaj és Nyíregyháza között közlekedő új IC+ kocsiban tartott sajtótájékoztatón Dr. Ulrich Attila, Nyíregyháza alpolgármestere elmondta: „Egy modern városnak, amely az utóbbi években látványosan fejlődött, olyan kiszolgáló infrastruktúrára is szüksége van, amely az ide látogatókat is megelégedettséggel tölti el. Egyik ilyen fontos infrastruktúra a közlekedési infrastruktúra, ezen belül is a vonatközlekedés. A most bemutatott vagonok méltán mutatják országunk, és városunk fejlődésének helyes irányát is."
Az első húsz, saját forrásból összeállított, új generációs InterCity-kocsi forgalomba állását követően tavaly augusztusban kezdődött a hetven, belföldi forgalomra tervezett IC+ gyártása. Az új kocsik kormányzati és vállalati források felhasználásával a MÁV-START Szolnoki Járműjavítójában készülnek. Az új szériában 35 másodosztályú, akadálymentesített, többcélú teres kocsit és 35 első és prémium osztályú járművet gyártanak.
Az új generációs InterCity-k számának folyamatos növelése az elöregedett járművek kiváltása mellett lehetővé teszi a megújuló IC-hálózat kiterjesztését, további megyeszékhelyek, vidéki nagyvárosok bevonását a minőségi vasúti szolgáltatásba.
Dr. Vinnai Győző, a térség országgyűlési képviselője kiemelte: „A modern, minden igényt kielégítő IC+ kocsik beállítása a Budapest-Nyíregyháza vonalon jelzi, hogy
a kormány és a MÁV számára kiemelkedően fontos Kelet-Magyarország fejlesztése.
Térségünk számára pedig üzenetértékű, hogy Nyíregyháza és környéke európai módon, kényelmesen és gyorsan elérhető lesz vonaton. Ez a turizmus fellendülését is elősegítheti Tokaj és Nyíregyháza térségében."
Dr. Kormányos László, a MÁV-START Zrt. szolgáltatásfejlesztési és értékesítési vezérigazgató-helyettese hozzátette: „Az első osztályú kocsik gyártása és a vezérlőkocsi, amelyből a szerelvény mozdonnyal ellentétes végéről lehet vezetni a vonatot, tervezése is már megkezdődött. Prémium és első osztályú szakasszal, büfével ellátott kocsik fogják a térséget szolgálni.
A másodosztályú többcélú teres kocsikból összesen 20 közlekedik majd a területen.
Az elsőosztályú kocsik várhatóan 2021-ben állnak forgalomba" - tette hozzá.