Elkészült a golyórepülőgép, az év egyik legnagyobb légi közlekedési szenzációja

Man on the airport opening car door Travel Fashion People Traveling Businessman Men Males Back Seat CEO Fashion Model Arrival Corporate Jet Director Politician Working Business Travel Wealth Success Luxury Bright Black Color Business Finance Transportatio
Young well dressed man with sunglasses opening rear door of the black car and holding his smart phone. He looks like a famous musician or other celebrity. Private jet airplane is in the background.
Vágólapra másolva!
Az utolsó lépéseknél jár egy amerikai légi közlekedési vállalat régóta várt fejlesztése, a Celera 500L nevet viselő kisrepülőgép, tudósítanak arról hírportálok. A golyóvonatok mintájára, formája alapján golyórepülőgépnek is hívott lég alkalmatosság akár leszállás nélkül is képes közlekedni valamennyi amerikai város között.
Vágólapra másolva!

Az Otto Aviation nevű vállalat közlése szerint a Celera 500L túl van a 31. sikeres tesztrepülésen, melyek célja az volt, hogy a közben szerzett tapasztalatok révén, javítsák a jármű aerodinamikai hatékonyságát. Az eredmények alapján, a vállalat az állítja, fejlesztésük jelenleg

Ez pedig különösen figyelemre méltó hír a légi közlekedés világából akkor, amikor az idei év - a koronavírus miatt - eddig a szektor teljesítményének drasztikus csökkenéséről, a gyártás és a futó fejlesztések átszervezéséről szólt.

null

null

A 2008-ban alapított vállalat először három éve, 2017-ben mutatta meg működés közben repülőjét. Most pedig, lényegében a fejlesztés végéhez közeledve, az is kiderült, milyen paraméterekkel támasztják alá a hatszemélyes kisgépről tett állításukat.

A magángépnek szánt fejlesztést a hasonló kialakítású üzleti jet-ekkel hasonlítja össze a vállalat.

Eszerint:

  • gépük üzemanyagigénye azonos távolságra nagyjából a nyolcada mint egy hasonló, hagyományos repülőé,
  • hatóságtávolsága emiatt lényegesen nagyobb, nagyjából kétszerese azokénak, mintegy 8300 kilométer,
  • egyetlen gallon üzemanyaggal (kb. 3,8 liter) 35-45 kilométert tud megtenni, szemben a hagyományos jet-ekkel, melyek csak 4-6 kilométert,
  • működtetési költsége 328 dollár óránként, azaz mintegy 100 ezer forint, ami hatoda az átlagos működtetési költségnek,
  • maximális utazósebessége akár 740 kilométer is lehet óránként.

null

null

A cég vezetőjének közlése szerint nem titkoltan a saját tulajdonban álló, illetve a bérelhető magángépek piacára szeretnének betörni, és a most ismerteknél jóval olcsóbb megoldásokat kínálni különleges formájú gépükkel.

Ebben segítheti őket az, hogy számításaik szerint alig van néhány olyan amerikai város, melyek között gépük - hatékonysága révén - ne tudna leszállás nélkül, folyamatos repüléssel közlekedni.

A vállalatnál azt is elárulták, első körös finanszírozási hátterük és a sikeres tesztrepülések okot adnak a bizakodásra. Ugyanakkor még előttük áll a Szövetségi Légügyi Hivatalnál (FAA) a repülő engedélyeztetési eljárása, és annak a feladata, hogy megtalálják a gyártás helyszínét. Ha ez utóbbi megvan, akkor már elkezdhetik felvenni a rendeléseket a gépekre.

Az Otto Aviationnál úgy számolnak, gépeik első kereskedelmi repülése az FAA leendő engedélye és a gyártás előkészítése függvényében, 2025-ben lehet.