Elkezdtek talpra állni a francia LVMH luxuscsoport eladásai az idei harmadik negyedévben, elsősorban a Louis Vuitton táskák értékesítéseinek köszönhetően. Noha a vállalat még így is csökkenő általános bevételről számolt be, az eredménye sokkal kedvezőbb volt az elemzők által vártnál – írja a CNBC.
Úgy tűnik tehát, hogy az LVMH sokkal válságállóbbnak bizonyul, mint a versenytársai, amit az is bizonyít, hogy miközben a koronavírus-járvány a mélybe húzta a luxusipari vállalatokat, az LVMH részvénye idén eddig mindössze 3 százalékos mínuszban van.
A társaság csütörtöki közlése szerint az összesített bevételei 7 százalékkal zsugorodtak az idei harmadik negyedévben, ami sokkal jobb volt az elemzők által várt 12 százalékos csökkenésnél
– a bevétel éppen csak alatta volt a 12 milliárd eurós szintnek.
Az LVMH divat és táska üzletága azonban kifejezetten jól teljesített, amivel komoly kihívást jelent olyan versenytársaknak, mint például a Gucci tulajdonában lévő Kering. Az LVMH ezen a területen ugyanis 12 százalékos bevételnövekedést ért el.
Az üzletág olyan márkákat foglal magában, mint a Louis Vuitton vagy a Christian Dior, de a vállalat pénzügyi vezetője, Jean-Jacques Guiony jelezte, ezeken kívül a Loewe, a Celine és a Fendi márkák is javulást produkáltak.
Guiony kiemelte, a harmadik negyedévben a kínai vásárlók is visszatértek a piacra, ami komoly segítséget jelentett a cég számára. A harmadik negyedévben a kínai eladások már pozitív növekedést mutattak.
Az LVMH más üzletágai azonban továbbra is nehézségekkel küzdenek.
A harmadik negyedévben a kiskereskedelmi divízió, amely jelentősen ki van téve a nemzetközi turizmusnak, 29 százalékos bevételcsökkenést produkált, míg a parfüm és kozmetikai ágazat 16 százalékkal csökkent. Az órák és ékszerek üzletágának bevételei emellett 14 százalékkal zsugorodtak. Utóbbi azért is különösen izgalmas, mert az LVMH ezen a terepen verseny az amerikai Tiffany ékszergyártóval, amellyel a francia cégnek igen viharos viszonya van manapság.