Nem mindennapi állásajánlatot tett közzé nemrégiben a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV). A hatóság kommunikációs munkakörre keres munkatársat, azonban sajátos jellemzők kellenek ahhoz, hogy valaki rátermettnek mondhassa magát. Az talán még nem különösebben meglepő, hogy a jelentkezők közül csak az kaphatja meg az állást, akinek jó a lényeglátó képessége, tud rendszerben gondolkodni és tisztában van a helyesírási szabályokkal, miközben precíz és kreatív. Az ugyanakkor már némileg talán különlegesnek nevezhető, hogy egyebek mellett
elvárás a kimagasló íráskészség, előnyt jelent a szövegírói, a lektori gyakorlat, és szükség van fejlett humorérzékre is.
A lap megkereste a szervezet szóvivőjét a kiírás kapcsán. "Az adóhivatal az utóbbi időben nagy hangsúlyt fektetett a közérthetőségre, vagyis arra, hogy a hatósági határozatokat, tájékoztatókat minden adózó könnyen megérthesse" – kezdte Kis Péter András. A két évvel ezelőtt indult programban – úgynevezett közérthetőségi program fut a szervezetben – tízezernél is több oldal, adózóknak szóló levelet, tájékoztatót, nyomtatványt, információs füzetet és kitöltési útmutatót egyszerűsítettek.
Az új kollégának ebbe a munkába kell bekapcsolódnia, s a különféle hivatalos fordulatokkal és szakmai kifejezésekkel teli szövegből kell mindenki számára könnyen megérthető közléseket készítenie"
– magyarázta a szóvivő.
A NAV-nál abban bíznak, hogy olyanok jelentkeznek majd, akiket foglalkoztat a nyelvészet, jártasak a kommunikáció területén, és egyfajta hivatásként tekintenek az állami működés jobbítására. Kis Péter András hozzátette:
a hatósági nyelvezet egyszerűsítése, közérthetővé tétele más országokban is fontos kérdés, így valóságos szakirodalma van a témakörnek.
A fizetséget a köztisztviselői és az adóhivatalról szóló törvény alapján határozzák meg.