A szupermarketlánc közel 2 ezer üzlettel rendelkezik Thaiföldön és Malajziában, amit három thaiföldi cég meg akar vásárolni. Azonban a vásárlóknak az ázsiai ország egy új szabályzó testületével kell szembenézniük, mivel az akvizíció után a nyertes ajánlattevő az ország kiskereskedelmi szegmensének több mint felét birtokolná.
Az ország törvényeinek értelmében a hatóságoknak engedélyezniük kell minden olyan egyesülést vagy felvásárlást, ahol egy teljes piaci szegmens több mint fele egy kézbe kerül.
Amennyiben ezt a törvényt megsértik, akkor az összefonódási tranzakció legfeljebb 0,5 százalékát ki kell fizetni bírságként.
Viszont mindhárom csoport – a CP Group, a Central Group, és a TCC Group –, amely bejelentkezett a szupermarket ázsiai divíziójának felvásárlására
megsértené ezt a szabályozást.
Az Euromonitor 2018-as jelentése szerint a Tesco ázsiai üzleteinek nagy része Thaiföldön van, és az ország élelmiszerbolti piacának 28 százalékát teszi ki.
Az üzletek Tesco Lotus márkanév alatt működnek.
Az üzlet 6-8 milliárd dollár értékű, és a sikeres ajánlattevő számára hozzáférést biztosíthat a thaiföldi mezőgazdasági termelők körében működő ellátási láncokhoz, lehetővé téve számukra, hogy megszabják az árakat mind a szállítóknak, mint az ügyfeleknek.
Bár a Tesco nem tette közzé részlegének eladási árát, a részvényárak alapján a Tesco Lotus felvásárlásának összegét 10 milliárd dollárra becsülik a szakértők.