Minden területen egyre inkább az online térben bízik a Disney. A streaming platformjának (Disney+) elképesztő növekedése mellett ugyanis a vállalat a fizikai üzletei helyett is az e-kereskedelemre kíván fókuszálni – írja a CNBC.
A társaság nemrég jelentette be, hogy a fizikai üzleteinek 20 százalékát be is zárná, ami legalább 60 észak-amerikai boltot jelent.
A Disneynek egyébként világszerte összesen mintegy 300 üzlete van, az átszervezést pedig azzal indokolták, hogy a fogyasztóik egyre nagyobb számban veszik igénybe az online lehetőségeket.
Ráadásul koronavírus-járvány egyébként is felgyorsította a fogyasztói szokások átalakulását. Az IBM amerikai kiskereskedelmi mutatója szerint például az e-kereskedelmi eladások 32,4 százalékkal, 791,7 milliárd dollárra emelkedtek 2020-ban – és az elemzők szerint további növekedés várható.
Noha a vállalat nem közölte, hogy pénzügyi szempontból az átszervezés mit jelentene, azt hangsúlyozták, hogy
az olyan szegmenseket nem fogják érinteni a bezárások, mint a Disney parkok boltjai vagy a harmadik félhez köthető kiskereskedelmi üzletek.
Emellett marad a Target áruházlánccal kötött együttműködés is. Ennek keretei között a Disney lényegében saját üzletet működtet a Target áruházain belül. Ezek számát pedig 2019 óta még bővítették is, 25-ről 50-re.