Oroszország jelentős összegeket fektet az infrastruktúrába az északi tengeri útvonal fejlesztése érdekében, és azt szeretné, ha az rövidesen fő hajózási útvonallá válhatna. Ennek prioritását az indokolja, hogy
kiderült, az Északi-sarkvidék gyorsabban melegszik, mint a világ többi része.
Jelenleg télen még a vastag jégtakaró miatt nem tudnak itt közlekedni a hajók.
Azt tervezzük, hogy 2022-2023-ban megkezdjük az egész évben történő hajózásra való átállást"
– közölte a miniszterelnök-helyettes a Russia-24 állami televíziós csatornán.
Az Oroszország északi vonulata mentén húzódó
tengeri útvonalat jelenleg szénhidrogének és más nyersanyagok szállítására használják évente kilenc hónapon át.
A hatóságok az útvonalon szállított rakomány mennyiségét a tavalyi 33 millió tonnáról évi 80 millió tonnára szeretnék növelni.
Vlagyimir Putyin elnök a múlt hónapban azt nyilatkozta, hogy hasznos lenne, ha Oroszország rendszeres konténerszállítást indítana ezen a hajóúton keresztül.
Oroszország tervezi továbbá, hogy cseppfolyósított földgázzal működő, valamint szupererős jégtörőket épít az útvonal fejlesztése és az egész éves használhatósága érdekében.