Ha nem lesz kétszer ennyi ebből a nyersanyagból, veszélybe kerülhet az elektromos autók gyártása
![Kongó, kobalt, kongói kobalt, bányászat, bánya, cobalt, Congo
mining economy Horizontal](https://cdn.origo.hu/2023/12/10-YNqlhhugSnfZrlmm7P7gY35JWAVHM5G5gkAP07rE/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2U4OWNjMDAzZTJiNzQ3ODA5NmRhOTQ5NWEwMDlmOTA5.webp)
A világ jelenlegi kobaltkínálatának meg kellene duplázódnia 2030-ra, ha a nyersanyagpiac tartani akarja a lépést a kereslet növekedésével – mondta a Trafigura kereskedési ház vezetője, Socrates Economou.
A tavalyi teljes kobaltkínálat egyébként 126.500 tonna volt – idézi a Mining.com a Benchmark Mineral Intelligence adatait.
A keresletnövekedés hátterében jelentős részben az elektromos autók elterjedése áll.
Ahogy ugyanis egyre többen vesznek elektromos járműveket, úgy nő a szektor nyersanyagigénye is. A kobalt pedig kiemelten fontos a területen.
Az pedig már tavaly év végén is jól látható volt, hogy az elektromos autókban használt fémek piaca hatalmas szárnyalást produkált,
sokakban felvetve a kérdést, hogy a világgazdaság képes lesz-e megfelelő és fenntartható kínálatot biztosítani a szükséges fémekből.
Ráadásul nem is csak a kobalt okoz nehézséget. A nikkel és a lítium hasonlóan fontos fém az elektromos autók piacán, és nemrég derült ki, hogy csak a Tesla terveinek megvalósításához a világ összes bányája sem lenne elég.