A koronavírus-világjárvány a becslések szerint mintegy 12 hónappal gyorsította fel az e-kereskedelem fejlődési ütemét, azaz ennyivel került előbbre a világ e téren, mint egyébként történt volna. Ezért a pekingi nagybefektetők rengeteg pénzt invesztálnak európai raktárbővítésekbe. A hírek szerint Kína határokon átnyúló online értékesítése tavaly 31,1 százalékkal emelkedett, míg tengerentúli raktárainak aránya a hivatalos adatok szerint 80 százalékkal ugrott meg.
Globálisan ugyanakkor szállítókonténer hiánnyal küzdenek a cégek, amely magas szállítási költségekkel és hosszú várakozási idővel jár.
Az új piaci trendet kihasználni kívánó vállalkozások számára az egyik legnagyobb kihívás a megrendelések gyorsabb teljesítésének megtalálása. Ennek egy módja a tárolóhelyek létesítése az ügyfelek közelében, amely lehetővé teszi, hogy a vásárlók hamarabb megkapják megrendeléseiket.
Ez a stratégia növelte meg a raktárak iránti keresletet, és eredményezte, hogy az üres tárolóhelyek aránya Európában rekord alacsonyra, mindössze 5 százalék körüli szintre került, és az arány továbbra is csökken."
- részletezte Marcus de Minckwitz, a Savills londoni Omnichannel group igazgatója. Az európai logisztikai beruházások eközben összességében 38,64 milliárd euróra, megközelítőleg 14 ezer milliárd forintra nőttek, ami 2013 óta a legmagasabb.
Az olyan óriás vállalatok, mint az Amazon és az Alibaba, önmagukban is hatalmas helyigényűek.
Kína arra számít, hogy a határokon átnyúló online értékesítés még tovább növekszik az elkövetkezendő 10 évben. Bár hivatalos statisztikákat nem közöltek, de egyelőre úgy tűnik, hogy a Kínával folytatott e-kereskedelem iránti tengerentúli érdeklődés legnagyobb része Európából származik.
A régió már Kína egyik legfontosabb kereskedelmi partnere"
- mondta Suresh Dalai, az ázsiai kiskereskedelmi tevékenységre összpontosító Alvarez & Marsal tanácsadó cég vezetője. Ebből adódóan még nagyobb mértékű ázsiai beruházásokra lehet számítani a jövőben.