A Magyarépítők.hu helyszíni tudósítása szerint a munkálatok sokat haladtak az elmúlt néhány hétben: az Y-híd Tiszai-pályaudvar felé vezető ágán már elkészült a támfalak közötti – aszfalt nélküli - útpályaszerkezet, a Kisfaludy utca felé vezető ágon pedig helyükre kerültek a föld alatti cölöpök.
Ahogy korábban az Origo is megírta,
az egész város közlekedésére kiható komplex projekt a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában jön létre.
A Kisfaludy utca felé vezető ágon tovább folytatódik a monolit, vagyis a helyszínen készülő oszlopok betonozása, de több ütemben már lezajlott ez a folyamat: az előregyártott gerendákat a Vörösmarty utca felől is elhelyezték.
A képre kattintva tekintse meg galériánkat a látványos építési munkálatokról!:
Közben megkezdődött a Pfaff Ferenc utcával párhuzamos szervizút nyomvonalának kialakítása is a humuszréteg eltávolításával. A 92-es számú Miskolc-Bánréve-Ózd vasútvonal keresztezésében pedig már kialakították a munkaterületen lévő vasúti átjáró külön kerékpáros átvezetését is.
Mindezek mellett már tervezik a 80-as számú vasútvonal feletti kerékpáros hidat is magában foglaló kerékpárutat.
Közben a Vörösmarty utca Király utca – Soltész Nagy Kálmán utca közötti szakaszán, ahol új forgalmi sávokat hoznak létre, a meglévő lámpás kereszteződés helyére korszerű, háromsávos, jelzőlámpával szabályozott turbó rendszerű körforgalom épül. A készülő csomópontot a gyalogosok is biztonsággal használhatják, hiszen kijelölt átkelőhelyet alakítanak ki benne.