Már az Antarktiszon is megjelentek a villanyautók
![villanyautó, Venturi, Venturi Antarctica, elektromos, villany, autó, jármű](https://cdn.origo.hu/2023/12/vgk0c2rgRt30FYkKus4hXD1ZJ0_2AuERf5hUUMy70F0/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzRiNWQ0MzhiZTk0OTRhYzA5OGJiZjQ3MzI1ZDg5YjI3.webp)
Tavaly decemberben állt szolgálatba
a Belgiumhoz tartozó Princess Elisabeth Antarctica kutatóállomáson a Venturi Antarctica nevet viselő tisztán elektromos kutatóautó, amely a világ legelső villanyhajtású járműve a Déli-sarkvidéken.
A 3,4 méter hosszú és 2,5 tonnás autót, mely a hernyótalpainak köszönhetően mindenféle tereppel képes megbirkózni, a Formula E-ből is ismert monacói cég fejlesztette - írja a Villanyautósok.hu.
Az autót két darab 60 kW teljesítményű villanymotor hajtja, amelyek egy 52,6 kWh kapacitású akkumulátorból kapnak energiát. A hatótávolság így körülbelül 50 kilométer, de a járműbe befér egy másik akkumulátor is, amely 200-ra képes növelni az egy töltéssel megtehető kilométerek számát. A villanyautóban összesen hat személy utazhat felszerelésekkel együtt, és akár -60°C-ban is működőképes.
Eközben északon is felismerték az elektromos hajtás előnyeit, és a kanadai Churchillben, az északi sarkkör közelében szolgálatba állt az első elektromos Tundra Buggy, amit jegesmedve-szafarihoz használ a tulajdonosa.
A cég az összes dízelhajtású tundrajáróját elektromossá alakítja, tervei szerint egy évtizeden belül.
A 40 utas befogadására alkalmas óriások átalakítása egy normál szezon alatt 8,3 tonna szén-dioxid kibocsátásától menti meg a légkört, de a cég nem csupán emiatt döntött a projekt kivitelezése mellett, hanem azért is, mert a csendes működéssel lényegesen jobb élményt tud nyújtani az ügyfeleknek a vadállatok birodalmában.