Internetes könyvesboltként indult, de már a világ könyvpiacát uralja az Amazon
![cég, logo, logó, brand, cégek, logok, logók, vállalat, vállalatok](https://cdn.origo.hu/2023/12/Yl1tqw2Wz84PEQ5r0R3031Vvw2iUFSYBoxdMQxZMBD0/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzczNGJkZGY1ZjBjODQ3OTM5MWMwNDkxNTc3MmE0YzQz.webp)
Globálisan is uralja a könyveladásokat az Amazon e-kereskedelmi óriás. Az amerikai vállalat szolgáltatása pedig egyre nehezebb helyzetbe hozza a hagyományos könyvesboltokat,
melyeknek sok esetben be is kell zárniuk az Amazon dominanciája miatt.
A Statista globális fogyasztói felméréséből az is kiderül, mely ország fogyasztói használják leginkább az Amazont könyvvásárlásra. A felmérés júniusban készült, 800-3000 válaszadóval, különböző országokból, a 16-64 éves korcsoportban.
A kutatás alapján az Egyesült Királyság vezeti a nemzetközi rangsort.
Itt a válaszadók 71 százaléka nyilatkozta, hogy az elmúlt 12 hónapban vásárolt könyvet az Amazonról.
A második helyen az Egyesült Államok áll, 67 százalékkal, míg a harmadik helyre Olaszország került, 66 százalékkal. A toplistán található még Németország (62 százalék), Spanyolország (59 százalék), Ausztria (56 százalék), Franciaország (53 százalék), valamint Svájc (33 százalék).
A felmérésből az is kiderül, hogy
az Amazon online versenytársai elsősorban Európában tudják megszorongatni az amerikai óriást az online könyvpiacon.
Jelentősebb kihívónak számít például a Thalia Ausztriában és az Ex Libris Svájcban.