A hagyományos fizikai üzletek mellett a metaverzumban, vagyis a virtuális internetes valóságban is terjeszkedne a Walmart áruházlánc. Az amerikai óriásvállalat ugyanis a tervek szerint saját kriptovalutával állna elő, illetve nem helyettesíthető tokeneket, NFT-ket is kínálna – írja a CNBC.
A cég a múlt hónapban állt elő több új védjeggyel is, ami arra utalt, hogy a vállalat szeretne különböző virtuális termékeket is árulni.
Ezek közé tartoznak elektronikai cikkek, lakásdekorációk, játékok vagy sportszerek is. A Walmart emellett a hatóságoknak benyújtott külön dokumentumban jelzi, hogy kriptovalutát és NFT-ket is szeretne megalkotni.
A társaság hivatalos közlése szerint folyamatosan figyelik a fejlődő technológiai megoldásokat, és tesztelik az új ötleteket.
Nem a Walmart az első olyan hagyományos vállalat, amely igyekszik megvetni a lábát a metaverzumban. Amellett, hogy a Facebook átnevezte magát Metára, jelezve, hogy komolyan érdeklődik a terület iránt, több más kiskereskedelmi cég is forgalmaz már digitális termékeket, melyeket a metaverzumok felhasználói megvásárolhatnak.
A Nike még novemberben állt elő a metaverzumban forgalmazható virtuális ruházati cikkeivel, de a Gap és az Adidas is beszállt már a közelmúltban.
Az NFT-kben rejlő lehetőségeket emellett már olyan nagy luxusmárkák is igyekeznek kihasználni, mint a Gucci vagy a Louis Vuitton.
A saját NFT-k beindításának lényege, hogy egy vállalkozás egyedi, nem helyettesíthető digitális termékeket hozhat létre, melyek tulajdonjogát (és adásvételét) ugyanolyan digitális főkönyvön tárolják, mint amilyen a kriptovaluták mögött is áll.
Mindeközben a Walmart saját kriptovaluta ötlete azt is jelzi, hogy a hagyományos vállalatok is egyre inkább nyitnak a kriptovaluták és a blokklánc alapú fejlesztések felé.
Ez pedig jó hír azoknak, akik a kriptopénzek szélesebb körű gazdasági elfogadását várják a következő években.