Szerda este ünnepélyes keretek között hirdették ki a Store Insider szaklap által életre hívott, immár kilencedik alkalommal megrendezett Az Év Boltja verseny nyerteseit. A nagy presztízsű megmérettetés célja, hogy megtalálja és felhívja a figyelmet Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteire, áruházláncaira. A pályázatokat az FMCG-gyártói szektorban ismert és elismert szakemberekből és kreatív, illetve kommunikációs szakemberekből álló szakmai zsűri értékelte. A zsűri döntésének értelmében Az Év Boltja 2023 versenyen a Lidl Magyarország kiemelkedő sikerrel szerepelt és három rangos díjat is elnyert.
Tőzsér Judit a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője elmondta:
Óriási büszkeség és hatalmas öröm számunkra, hogy vállalatunk negyedik alkalommal is kiérdemelte Az Év Zöldség- és Gyümölcskereskedője díjat és másodszor lettünk Az Év Friss Pékáru Kereskedője."
Továbbá kiemelte: "Folyamatosan fejlesztjük friss, minőségi, széles kínálatunkat és mindent megteszünk annak érdekében, hogy vásárlóink a legjobb minőséget kapják a lehető legjobb áron. Széles választékunk pedig nem csak a változatos, egészségtudatos táplálkozáshoz járul hozzá, de garantáltan mindenki megtalálhatja kedvencét. A vásárlók által megszavazott Közönségdíj pedig még ennél is többet jelent számunkra, hiszen ez azt mutatja, hogy elégedettek velünk, szívesen térnek be hozzánk, és ez mindennél fontosabb."
Az áruházlánc mindemellett egy negyedik díjjal is gazdagodott az este során, Budaörsi áruházát ugyanis Az Év Boltjának választották Diszkont kategóriában. Az M1/M7 autópálya bevezető szakasza mellett elhelyezkedő üzlet több, mint 4 éve látja el a környék lakóit. Az áruházlánc legnagyobb bevásárlótérrel (1736 négyzetméter) rendelkező hazai üzlete gyors és kényelmes bevásárlást tesz lehetővé számukra.
A Lidl zöldség- és gyümölcskínálatában 150 különböző terméket, míg pékségükben több mint 80 féle terméket kínálnak, amit több mint 50 féle szezonális, ünnephez vagy tematikus héthez kapcsolódó finomság egészített ki 2022-ben.
A méltán népszerű zöldségek és gyümölcsök esetében a vállalat nagy hangsúlyt fektet a frissességre, így jelentős részük maximum 48 órát tölt a logisztikai láncban, tehát a polcokról a vásárlók kezébe kerülő zöldségek, gyümölcsök 1-2 nappal korábban még a gyümölcsösökben, termőhelyeken voltak. Az áruházlánc kizárólag olyan termelőkkel működik együtt, akik rendelkeznek GLOBAL G.A.P. tanúsítvánnyal, és akik teljes mértékben megfelelnek a magas minőségi követelményeinknek. A szigorú minőség-ellenőrzés az áruházakban is folytatódik, a frissességfelelősök naponta többször átnézik, ellenőrzik, hogy csak kiváló minőségű termékek kapjanak helyet a polcokon.
A zöldségek és gyümölcsök mellett az áruházlánc pékáru kínálata is különösen kedvelt, és a diszkontok között a Lidl rendelkezik a legszélesebb friss pékáru kínálattal.
Ráadásul a magyar kiskereskedelmi láncok közül a Lidlben a legmagasabb a hazai beszállítóktól érkező termékek aránya a helyben sütött pékáruk között. A frissesség pedig garantált a folyamatos, igény szerinti sütésnek és a napi többszöri beszállításnak köszönhetően.
A vállalat mindkét frissáru kategória esetében stratégiai fontosságúnak tartja, hogy minél több hazai terméket tudjon kínálni, mindemellett a fenntarthatóságra is kiemelten ügyel.