2015 augusztusában adták át a koppenhágai körhidat (Cirkelbroen), amit a dán-izlandi Olafur Eliasson tervezett. A híd öt körből áll, mindegyiken különböző magasságú árbócokkal, melyeket összesen 118 fémkábel tart, és természetesen a város hajózási kultúráját idézik.
Az egyik körplatform elforog, ezzel a nagyobb hajók is át tudnak kelni a csatornán.
A 40 méter hosszú hidat a Nordea alapítvány adományozta a városnak.
Amellett, hogy a hajók is elférnek, bőven van hely a gyalogosoknak és a bicikliknek is, meg lehet állni gyönyörködni a kilátásban, míg a játékos dizájn egy új látványosságot jelent a városban.
Este a korlát vöröses LED-fénnyel világít, összehangolva a közvilágítással - írja a Roadster. A cikkcakkos layout önkéntelen lassításra készteti a bicikliseket, akik így inkább nézelődhetnek, hacsak nem sietnek nagyon-nagyon.
A hídról készült bejegyzés az Instagramon:
Különleges hidak persze a világ más tájain is vannak. Mindenképpen közéjük tartozik például a Sea Cliff híd Ausztrália tengerparti részén, amely az új-dél-walesi régióban található part menti városokat, Coalcliffet és Cliftont köti össze.
A Sea Cliff híd megépítése előtt óriási problémákat okozott a régi hegyoldalba vájt út, mert a sziklaomlás veszélye miatt folyamatos útlezárások nehezítették a közlekedést.
2003 augusztusában olyan nagy mértékű volt a sziklaomlás veszélye, hogy egy egész hónapra lezárták az utat, ami óriási közfelháborodást keltett.
A sziklaomlások elkerülése végett egy új kétsávos hidat terveztek a mérnökök, ami magában foglal az út mellett egy bicikliutat és egy gyalogos sétányt is, ahol a lakosok és turisták gyönyörködhetnek a tengerparti tájban.
Az Origo is beszámolt róla, hogy a 455 méter hosszú hidat kevesebb mint két év alatt építették fel, és 2005. december 11-én nyitották meg a forgalom számára. Megnyitása óta megnövekedett a turizmus is a térségben a híd látványosságának köszönhetően, hiszen sokan szeretnének végigsétálni rajta, vagy fotót készíteni a festői háttérrel.