Kitört a háború a két online nagyágyú között: a Shein beperelte a Temut

Vágólapra másolva!
Szerzői jogok megsértésével és szellemi tulajdonok jogainak ellopásával vádolja a Shein a Temut, azt állítva, hogy ezek mellett riválisa illetéktelenül jutott üzleti titkokhoz is. A Shein annyira biztos állításaiban, hogy pert indított a Temu ellen.
Vágólapra másolva!

Hamisítással, csalással, jogosulatlanul szerzett belső üzleti információk felhasználásával vádolja a Shein mögött álló vállalat a Temut tulajdonló PDD Holdings-ot abban a mintegy 80 oldalas beadványban, melyet egy washingtoni kerületi bíróságra nyújtottak be. A Shein azt állítja, hogy a Temu illetéktelen módon tesz szert előnyre a piacon, miközben tudatosan vezeti félre az amerikai vásárlókat, akik nem győznek betelni a Temun és a Shein oldalán megjelenő árukínálattal.

A CNBC beszámolója szerint a Shein legfontosabb állítása, hogy a versenytársa ellopja ismert és keresett ruházati márkák hirdetésekhez használt dizájnját, és a kínálatában megjelenő árukészlet népszerűsítésére ezeket jogosulatlanul használja. Egész pontosan a Temu arra kényszeríti a felületén áruló kereskedőket, hogy a jogtalanul használt vizuális elemeket akkor is ott tartsák saját profiljukon, amikor kiderült a jogsértés. A Shein szerint a Temu nem csak  nemzetközi márkáknál jár el így, hanem kevésbé ismert márkák illetve független ruházati tervezőkhöz köthető arculati elemeket is lemásol. Erre példa az alábbi kép:

image

A Shein a perindítás kapcsán kiadott közleményében arról is, hogy a Temu a mobilapplikációjában elérhető 

"extrém alacsony áraival" megtéveszti amerikai vásárlóit.

Állításuk szerint a Temu lényegében pénzt veszít minden egyes eladáson, mert a kereskedőknél jelentkező veszteséget kompenzálja. Ahhoz, hogy saját veszteségeit csökkenteni tudja, a Temu kikényszeríti a kereskedőitől, hogy azok jogosulatlanul használják az egyes termékekhez köthető arculati elemeket és szellemi tulajdonhoz köthető jogokat, remélve, hogy így növelni tudja eladásait.

S ha még ez nem lenne elég, a Shein szerint a Temu legalább egyik dolgozója "értékes üzleti titkokhoz" fért hozzá. Ennek módját nem részletezik, de azt írják, a Temu megszerezte az információkat arról, hogy mely termékek fogynak a legjobban a Shein oldalán, és azok árazási stratégiáit. Saját ajánlataikat pedig ezek mentén alakították ki a hasonló termékekre.

Sőt, egy képernyőfelvétel szerint a Google keresőjében is manipulációval csalogatják magukhoz a felhasználókat. Egy fizetett hirdetés fejléce arra utal, hogy a reklámra kattintva a Shein oldala nyílik meg, ám valójában az átirányítás a Temura visz. A Shein szerint versenytársa az X oldalán is hasonló, félrevezető megoldáshoz folyamodott.

A Shein által indított per további részletei egyelőre nem ismertek, azt a vállalat úgy indította, hogy közben ellene is zajlanak hasonló okokból eljárások, például a Levi Strauss és a H&M részéről.

A két online piactér működésére számos országban kiemelt figyelmet fordítanak a tisztességes piaci verseny felett őrködő hatóságok. Magyarországon a Gazdasági Versenyhivatal a fogyasztók védelme érdekében indított korábban vizsgálatot a Temu gyakorlatai miatt.

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!