A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
6
Ezüstérem
7
Bronzérem
6

A Z-generáció az elődjeihez képest tudatosabban kezeli a pénzt

Vágólapra másolva!
Egy meglepő tanulmány feltárta, hogy az 1996 után születettek jóval tradícionalistábbak mint gondoltuk, legalábbis az élettervezés és a pénzügyek terén.
Vágólapra másolva!

A 2000 felnőtt bevonásával készült friss kutatás azt mutatja, hogy az 1996 után születettek szeretnének olyan hagyományos életcélokat, mint például a házasség és a családalapítás - számolt be a Daily Star.

Bő 35%-uknak a házasságon jár a feje, közel 34%-uk pedig nyitott a több gyerek vállalására is.

22%-uk pedig már előre gondolkodik munkaügyben.

A John Lewis Money által készített tanulmány a baby boomer generációról egy-két meglepetést is hozott, az 1946 és 1964 között születettek inkább utazgatnak (36%), mintsem a jelzáloghitelükre gondolnak (21%).

fiatalok, szerelem
Képünk illusztráció. Fotó: Unplash

Még mindig minden ötödik (20%)idősebb korosztálybelit lázba hoz hogy egy csillogó motoron üljön, ami arról árulkodik, hogy nem csak a fiatalokat hozza lázba ez az életérzés.

Mindeközben a 28 és 43 év közöttiek nem lazsálnak, rosszabb időkre teszik félre a pénzüket (36%), azonban mindössze 16%-uk dolgozik egy önálló otthonért.
Wayne D'Aranjo így fogalmazott: Érdekes látni azokat a hagyományos, és egyesek szerint nagyon fontos mérföldköveket, amelyekre a fiatalabb generációk vágynak, hogy  átélhessék – mint például az anyagi függetlenség és a megtakarítás biztosítása a jövőre nézve."

"Ezzel szemben az idősebb generáció a külföldi utazást tartja fő prioritásnak."

Az új tanulmány kimutatta, hogy csak minden tizedik idősebb álmodik arról, hogy későbbi éveiben kutyát tartson. Ez éles ellentétben áll a Z generációval, hiszen csaknem egynegyedük azt mondta, hogy szeretne majd egy kiskutyát.

A 40 év felettiek csaknem fele (49%) úgy gondolja, hogy életcéljai alig változtak 20 éves koruk óta. 10-ből hatan (59%) azonban még mindig úgy gondolják, hogy van még bőven idejük mindezt elérni.

Megtakarításaikra (62%), bevételeikre (40%) és befektetéseikre (20%) fektet pénzt. Ennek ellenére 10-ből egy (9%) úgy gondolja, hogy lottónyereményre van szüksége ahhoz, hogy mindent megengedhessen magának, amire vágyik.

Sőt, a felmérésben résztvevők közel fele (46%) úgy gondolja, hogy kulcsfontosságú, hogy legyen egy bakancslistájuk aminek fő oka az, hogy ez ad célt (63%), és egy kis izgalmat is az életükbe (54%).

Eközben a Z generációsok  37%-a úgy érzi, hogy több esélye van, mint az idősebbeknek, mert a világban sokkal inkább elérhető minden.

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!