A siker új mértékegysége

Vágólapra másolva!
A munkahelyi jólléti programok előnyeit az elmúlt negyven évben széleskörű vizsgálatok igazolták és ezek az előnyök az elkötelezettséget, a munkavállalók megtartását és a termelékenységet is magukban foglalják. Tanulmányok százai szerint egy átfogó jólléti stratégia és kultúra pozitívan befolyásolja a vállalat teljesítményét.
Vágólapra másolva!

Noha az utóbbi években tektonikus változás történt abban, ahogyan a munkáltatók az egészségügyi és jólléti programokba való befektetésekről gondolkodnak, azonban sajnos a jóllét kultúrája még mindig legtöbbször csupán egy szlogen, egy kipipálandó feladat marad vagy csak egész egyszerűen egy általános egészségügyi programként jelenik meg, amelyet a HR osztályra hárítanak, hogy taktikai szinten kezelje a jólléti programokat, melyek többnyire egy-egy egészségügyi szűrésben ki is merül. 

Ezzel szemben a valódi jóllét nem csupán egy „program” vagy „téma”, hanem inkább egy szemléletmód, ethosz, a vállalati kultúra része kell, hogy legyen a munkahelyeken.  

A benefit Prize - For Happy Employees pályázat fő célja éppen ennek a szemléletmódnak a népszerűsítése, hiszen a boldog munkavállaló nem csak úgymond, mikroszinten, a vállalat számára „hasznos”, hanem az egész társdalom számára is az. A boldog ember kreatívabb, produktívabb, többet tud nyújtani lelkileg és szellemileg is a környezetének, családjának. S a boldogság egyik forrása a jól elvégzett munka, melyhez a vállalatok adják meg a megfelelő keretet.  

 Mivel a vezetők jelentős hatással vannak a szervezeti kultúrára, ezért ha a vezetők a jóllétet normaként kezelik és népszerűsítik, akkor az alkalmazottaik is nagyobb mértékben vesznek részt a jólléti programokban, mely kihat a vállalat teljesítményére is.  

Fotó:  Klub Rekreáció Kft.

Ha a vezetők nem mutatnak elkötelezettséget, akkor ez a hozzáállás nem terjed át az alkalmazottakra sem. 

A vezetők ilyen irányú meggyőzésére jó eszköz lehet a benefit Prize - For Happy Employees díjat elnyert vállalatok körében végzett kutatás, mely azt vizsgálja, hogy hogyan kapcsolódik össze az alkalmazottak egészségügyi és jólléti programjaiba történő befektetés a vállalat üzleti teljesítményével.  

A hipotézis ugyanis az, hogy azok a cégek, amelyek pályáznak és megnyerik a benefit Prize - For Happy Employees díjat és ezzel kiemelkedő munkahelyi béren kívüli juttatási programokat valósítanak meg, azok pénzügyi előnyökre -is- tesznek szert, amelyek jócskán túllépnek a hagyományos egészségügyi programokat kínáló vállalatok eredményein.  

 A kutatás célja nem csak egy benchmark skála fölállítása, hanem bebizonyítani a vállalatvezetők számára, hogy az alkalmazottak egészsége és jólléte az új mértékegység a sikerhez.  

Október 20-ig van lehetőség leadni a beneFit Prize – For Happy Employees pályázatát, és esélyt adni 2024 leggondoskodóbb vállalata cím elnyerésére.  

Azon túl, hogy a vállalat megméretteti magát, és bemutatja kreatív HR megoldásait, ezzel is elnyerve a munkavállalók bizalmát és lojalitását, a pályázat nevezési díjának teljes bevétele a Semmelweis Egyetem – Gyermekgyógyászati Klinikájának kerül felajánlásra.  

Találkozzunk november 7-én a beneFit Prize díjátadóján az Aranybástyában!  

www.benefitprize.hu  

beneFit Prize szakmai csapat 

AYCM, MVM Group, Blue Colibri, SkillON, UNION Biztosító, Europa Design, Spirit Hotel Thermal Spa, LegitiMo Jogvédelmi Biztosító Zrt., DokiApp, Semmelweis Egyetem, dm, PlazmaPont, Rewin, Momentán 

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!