A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
6
Ezüstérem
7
Bronzérem
6

A katonai ügyészség nyomoz a lezuhant gyakorlógép ügyében

Vágólapra másolva!
A katonai ügyészség átvette a nyomozást a rendőrségtől a JAK 52-es honvédségi gyakorlógép tragédiája okainak kiderítésére. A repülőgép múlt héten csütörtökön, Tiszagyenda határában zuhant le, valószínűleg azért, mert leállt a motor. A gépet két tapasztalt, első osztályú pilóta vezette, mindketten meghaltak a balesetben.
Vágólapra másolva!

A katonai ügyészség átvette a nyomozást a rendőrségtől a JAK 52-es honvédségi gyakorlógép tragédiája okainak kiderítésére - közölte a rendőrség szerdán az MTI-vel.

"A légi közlekedés gondatlan veszélyeztetésének gyanúja miatt indult a rendőrségi nyomozás az elmúlt héten, csütörtökön, Tiszagyenda határában lezuhant gép ügyében. A balesetet követő szemle még rendőrségi részvétellel történt, ám a boncolást és a szakértők kirendelését már a katonai ügyészség rendelte el - mondta a Szolnok megyei rendőr-főkapitányság szóvivője.

Lengyel György alezredes nem kívánt válaszolni arra kérdésre, hogy a légi közlekedés gondatlan veszélyeztetése vétség mire terjed ki, a repülőgép előzetes műszaki felkészítésére avagy a csütörtöki halálos repülés közben esetleg elkövetett manőverezési hibára is.

A Honvédelmi Minisztérium kommunikációs főigazgató-helyettese hétfőn azt közölte: az elsődleges vizsgálatok szerint nagy a valószínűsége annak, hogy a motor leállása okozta a JAK-52-es honvédségi gyakorlógép lezuhanását, aminek következtében a két pilóta meghalt.

Bocskai István szerint a motorhibát igazolja, hogy a légiforgalmi irányítók nem kaptak vészhelyzetre utaló rádiójelentést. A pilóták feltehetően észlelték a hibát, kényszerleszállásra készültek, de eközben a gép elvesztette a sebességét, majd földnek csapódott.

A gép sérülései azt igazolják, hogy a repülőgép viszonylag kis sebességgel, úgynevezett átesési helyzetben ütközött a földnek - mondta a kommunikációs főigazgató-helyettes.

Bocskai István szerint a baleset vizsgálatát megnehezíti, hogy a JAK-52-es repülőgépen nincs sem fedélzeti adat-, sem pedig hangrögzítő berendezés, így a vizsgálóbizottság csak a helyszínen talált roncsokból, valamint a sérülések mértékéből tud következtetéseket levonni. A JAK-52-est két, tapasztalt, első osztályú pilóta vezette.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!