Magyarországon minden második héten halálra vernek egy gyereket, és szinte minden héten meghal egy nő a családon belüli erőszak miatt - áll a Gyermek-, Ifjúsági és Sportminisztérium közleményében. Az erőszak jelenléte független a családok anyagi, szociális vagy etnikai helyzetétől. A bántalmazáson és a szexuális visszaélésen kívül erőszaknak számít a gyerekek fizikai és érzelmi elhanyagolása, és az is, ha egy családban irreális elvárásokat támasztanak velük szemben.
A minisztérium szerint Magyarországon nem gyakoribb a gyerekekkel szembeni erőszak, mint más fejlett államokban, de a jelenség nagyobb mértékben marad rejtve a társadalom és a nyilvánosság előtt. A probléma nagyságára és jellegére csak a gyerekek és fiatalok védelmét ellátó hivatalos szervekhez és a családon belüli erőszakkal foglalkozó civil szervezetekhez eljutott esetekből tudnak következtetni.
A hatóságok tudomására évente körülbelül 2800 olyan eset jut, ahol az áldozat kiskorú, a tényleges szám azonban valahol 15000 körül lehet. Minden évben körülbelül 30 gyereket ölnek meg, ami azt jelenti, hogy az összes emberölés több mint 7 százalékában kiskorú az áldozat. Évek óta nő a gyerekkel szemben elkövetett könnyű testi sértések száma. 1997-ben csak 89 ilyen eset jutott a hatóságok tudomására, 2001-ben már 121. Az esetek többségében 10-13 éveseket bántalmaztak. A súlyos testi sértések száma nem változik, átlagosan 125 eset egy évben. A legveszélyeztetettebbek a 7 év fölöttiek. A gyerekek kiszolgáltatottságát jelzi, hogy az összes nemi erőszak 14 százalékát ellenük követik el.
A családjukban bántalmazott gyerekek védelmet csakis a hatóságoktól, a környezetüktől, a nyilvánosságtól kaphatnak. A legtöbb esetben azonban a környezet, az iskola, a szomszédok vagy észre sem veszik a bajt, vagy szemet hunynak felette. Pedig ha működne egy jelzőrendszer a családok körül, a tragédiák egy részét meg lehetne előzni. Ezért indítja el társadalmi célú reklámkampányát a Gyermek-, Ifjúsági és Sportminisztérium. Az elsődleges célcsoportot azok alkotják, akik ugyan maguk nem követnek el családon belüli erőszakot, de tapasztaltak, tapasztalnak ilyet a környezetükben és nem mertek, vagy nem akartak lépéseket tenni ennek megakadályozására.
A kampány teljes költsége bruttó 70 millió forint, ebből 55 millió forintot tesznek ki a hirdetési költségek. A reklámokban kizárólag külföldi szereplők lesznek láthatóak a téma jellege miatt.