Svájc
18:002024. június 29.
Olaszország
Németország
21:002024. június 29.
Dánia

Dupla megbízás a Felcsút SE elnökének

Vágólapra másolva!
A felcsúti Femol 97 Kft. az M7-es autópálya Aliga-Zamárdi szakaszának nem csak a második alsó rétege megépítésére kapott megbízást a Magyar Autópálya-konzorciumtól, hanem a legalsó rétegére is. A miniszterelnök focicsapatának elnöke vezette cég a szóvivő szerint már az alsó homokos kavicsréteget elterítette a balatoni szakaszon, amit cáfolt a Magyar Hírlap helyszínen előző nap tartózkodó informátora. Az erre kerülő második réteg dolomitját szállíthatnák akár az Orbán család által februárban átruházott Várpalota X. kavicsbányából is - de engedéllyel csak augusztus végén. Ekkorra adhatják ki az engedélyeket a 400 ezer köbméter kitermelésére.
Vágólapra másolva!

Újabb, most kétszeres megbízást kapott a miniszterelnök focicsapatának elnöke az M7-esen - értesült a Magyar Hírlap Turgyán Tamás szóvivőtől. A felcsúti cég a Balaton déli partján Aligától Zamárdiig ismét részt vehet az M7-es autópálya-építésben. Csak most nem a második alsó réteg megépítésére, hanem a legalsóéra is a tulajdonában lévő Femol 97 Kft. kapott megbízást a konzorciumtól - tájékoztatta a Magyar Hírlapot a Magyar Autópálya-konzorcium szóvivője.

Mint azt a Magyar Hírlap korábban megírta, az érd-székesfehérvári szakasz a második alsó réteg megépítését is a Femol 97 végezte, amelyre zártkörű, meghívásos pályázaton kapott lehetőséget a konzorciumtól. (MH, 2001. 06. 27.)

A Femol az ehhez szükséges dolomitot az áprilisban engedély nélküli bányászkodásba kezdett Várpalota X. kavicsbányából szállította, amelynek bányászati jogát februárban ruházta át az Orbán család kizárólagos tulajdonában lévő Gánt-Kő Kft. egy nyugdíjas bányaszakemberre. Utóbbi, Péter Attila a gánti bánya kereskedelmi igazgatója, valamint - vállalkozóként - a Gánt-Kő Kft. anyagainak az értékesítését is ő végzi.

Hogy honnan szállít az M7-es balatoni szakaszához a miniszterelnök felcsúti focicsapata elnökének cége, a Femol 97, arra nem tudott választ adni a szóvivő.

Megfigyelők úgy vélik: az évi 50 ezer köbméter dolomitos kavics külszíni fejtésére engedélyt kapott, majd - miután ezt a mennyiséget az autópályához már rohamtempóban beszállították - júniusban leállt Várpalota X. kavicsbányának azért kértek évi 400 ezer tonna kavics kitermelésére engedélyt, mert innen kívánják a balatoni szakaszhoz is szállítani az alapanyagot. (Az engedélyeket legkorábban augusztus második felében kaphatja meg a Bányaker Bt.)

Molnár Csaba, a Femol 97 Kft. tulajdonosa, ügyvezetője a Magyar Hírlapnak korábban úgy nyilatkozott: a sajtóban napvilágot látott hírek negatív reklámot jelentenek cégének, ezért - amennyiben az újabb megbízást is ő kapná - nem kíván Várpalotáról szállítani.

Turgyán Tamás szóvivő a Magyar Hírlapot pénteken arról tájékoztatta: az M7-es legalsó rétegét, a homokos kavicsot már le is rakták Aligától Zamárdiig. (Erre következő rétegként kerülhetne az a dolomitkavics, amilyen a Várpalota X. kavicsbányában is található.)

A helyszínen tartózkodó informátorunk szerint csupán a fölső humuszréteget távolították el az aligai M7-es szakaszon.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről