A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
0

Több P+R és olcsóbb parkolóházak menthetnék meg Budapestet

Vágólapra másolva!
A közlekedési szakemberek szerint ahhoz, hogy normálisan lehessen Budapesten parkolni, drasztikusan meg kellene emelni a parkolási díjakat, hogy alternatívát jelentsenek a most még kihasználatlan parkolóházak, vagy a parkolóházakban kellene a díjakat csökkenteni. Erről viszont a tulajdonosoknak kell dönteni, akiknek az az érdekük, hogy minél előbb megtérüljön a befektetésük. Emellett több P+R parkolóra lenne szükség, azonban az önkormányzatok inkább bevásárlóközpontokat építő vállalkozásoknak adták el a nemrég még szabad területeket, mert az több bevételt hoz, mintha parkolók épülnének. A politikusok nem támogatják a drasztikus emelést.
Vágólapra másolva!

Budapesten egyre reménytelenebb az utcán parkolni. A parkolási díjak 100-tól 400 forintig terjednek óránként, ráadásul a legtöbb helyen egyszerre csak 2 órát lehet kifizetni. Budán általában 180 forintot kell egy órányi parkolásért fizetni, de a Várban már 400 forintot. Pesten a rakparton 240 forintot, a Bazilika környéként 200 forintot, a kiskörút és a nagykörút között 180 forintot kell fizetni óránként, szabad hely azonban inkább csak a külső területeken van.

A Fővárosi Önkormányzat közlekedési szakembereinek augusztusban kell előterjeszteniük javaslatukat az új parkolási rendre vonatkozóan. A kiszivárgott tervek szerint a javaslatban az áll, hogy óránkénti 600 forintra kellene emelni a parkolási díjakat. Bár a hír megjelenését követően, a múlt héten Gy. Németh Erzsébet fővárosi szocialista frakcióvezető közölte, nem emelik ilyen drasztikusan az árakat, az [origo]-nak nyilatkozó, névtelenséget kérő szakemberek továbbra is kitartanak elképzelésük mellett.

Az egyik közlekedési szakember a tervekről elmondta: a jelenlegi 100 forintos alapdíjat 200 forintra emelnék. Így - a zónás rendszer szerint, amelyben meg van határozva, mely sávban hányszorosát kell az alapdíjnak fizetni - a kiemelt övezetekben, például a Budai Várban 800 forintot, a Belvárosban 600 forintot, a kiskörút és a nagykörút között 400 forintot, a nagykörúton túl pedig 200 forintot kellene óránként a parkolásért fizetni.

A szakember a drasztikus emelésre két okot hozott fel. Egyrészt közölte, hogy az V. kerületi önkormányzat már többször kérte, hogy emeljék a Belvárosban 500 forintra a parkolási díjat. Másrészt azt mondta: "Száz parkolóhelyre 300-an akarnak odaállni. Nem lehet mást tenni, mint addig emelni a parkolási díjakat, míg csak 99 embernek lesz pénze azt kifizetni, és akkor még marad is egy szabad hely, ha valakinek éppen kell. A többieknek pedig nem kell autóval bejönni a Belvárosba".

"A parkolási díj egy olyan forgalomszervezési eszköz az önkormányzat kezében, amellyel a közlekedést javítani lehet" - mondta az [origo]-nak Gy. Németh Erzsébet, az MSZP fővárosi frakcióvezetője. Szerinte egységesíteni kellene a parkolási rendszert, ugyanakkor a kerületi önkormányzatoknak is meg kell kapniuk a nekik járó arányos bevételeket. A parkolási díjak emelésével kapcsolatban - a fővárosi közlekedési szakemberek véleményétől eltérően - a farkcióvezető úgy vélte, megfizethető árat kell szabni, ugyanakkor ne legyen nagyon alacsony se, hogy az emberek ügyeik elintézése után hagyják el a Belvárost, így biztosítva az autók folyamatos cserélődését.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!