A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
6
Ezüstérem
7
Bronzérem
6

M0-ás: civilek az árpádföldi szakasz megépítését kifogásolják

Vágólapra másolva!
Több civil szervezet úgy véli, hogy az M0-ás autópálya keleti szektora újabb szakaszának építése Árpádföld és Csömör között egy hibás és ésszerűtlen nyomvonalon, a joggal visszaélve kezdődött meg márciusban. A Nemzeti Autópálya Zrt. ezzel szemben arra emlékeztet, hogy az M31-es Gödöllő felé megépülő bekötő út éppen a civilek kérésére épül meg.
Vágólapra másolva!

A Kisszentmihályért Egyesület, a Csömöri Érdekvédelmi Szövetség és a SZIKE Környezet- és Egészségvédelmi Egyesület, valamint hozzájuk csatlakozva a Levegő Munkacsoport az MTI-hez hétfőn eljuttatott közleményében azt állítja: az építkezés megkezdésével a Nemzeti Autópályakezelő Rt. (NA Rt.) megsértette az Európai Unió Kohéziós Alap létrehozásáról szóló rendeletét.

A szervezetek emlékeztetnek arra, hogy az idén szeptember 6-án kezdődik a környezetvédelmi és építési engedélyek bírósági felülvizsgálata. A pereket az építést engedélyező eljárás miatt indították, ezek tényéről azonban a magyar hatóságok nem tájékoztatták az Európai Bizottságot, amely csak ezzel a feltétellel járult hozzá a beruházás megkezdéséhez - állítják a civil szervezetek. Jelezték: a fejleményekről a közeljövőben tájékoztatják a Bizottságot.

A Levegő Munkacsoport hozzáteszi: az Árpádföld és Csömör között szakasz nem szolgálja azt, hogy a kamionforgalom elkerülje a fővárost. A szervezet ingatlanspekulációra gyanakszik, mivel a nyomvonal mentén az önkormányzatok már sorra adják el a területeket egyebek között bevásárlóközpontok, logisztikai bázisok számára. A Levegő Munkacsoport szerint a környezetvédelmi és közlekedési szempontból egyaránt sokkal kedvezőbb gödöllői átkötés, vagyis az M31-es gyorsforgalmi út megépítése lenne a megoldás.

Béni Gyöngyi, a megbízó Nemzeti Autópálya Zrt. szóvivője azt közölte: az M31-es autóút a civil szervezetek kérésére megvalósul, akik több évvel ezelőtt azzal érveltek, hogy ez a Gödöllő felé bekötő út tehermentesíti az M0-ás árpádföldi szakaszának tranzitforgalmát.

Az M31-es építése a közbeszerzési pályázat eredményhirdetése után, várhatóan az év végéig elkezdődhet. Jelenleg a nyomvonal melletti ingatlanok kisajátítása folyik.

Az NA Zrt. szóvivőjének tájékoztatása szerint az M0-ás keleti szektorának három szakaszára a kivitelezők olyan előnyös ajánlatokat nyújtottak be, hogy mintegy 25 milliárd forint marad arra, hogy épüljön az M0-ást Gödöllővel összekötő M31-es útszakasz is.

Ehhez azonban az EU Kohéziós Alapjának engedélye is kell, mivel a keleti szektor három szakaszának 284 millió eurós (mintegy 74 milliárd forintos) költségének 85 százalékát az unió biztosítja, és az M31-es szakasza eredetileg nem szerepelt a tervben.

Béni Gyöngyi ismertette, hogy az érintett 59,8 és a 68,7 kilométerszelvény közötti, kétszer két sávos autóutat 2007. november 30-ig kell megépíteni az Egút Rt. és a Debmút Rt. alkotta ED-M0 2005 Közös Vállalkozásnak.

Béni Gyöngyi kiemelte: A lakosság védelmében helyenként a gyorsforgalmi út nyomvonala mintegy 13 méterre a szint alá süllyesztve halad, emellett zajvédő domb, és -fal mérsékli a környéken élők terhelését.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!