A BKV csütörtökön 21 óra után hat Combinót állított forgalomba a 4-6-os villamos vonalán. Ezek közül az egyik 23 óra 22 perckor a Nyugati téren hibásodott meg. A Moszkva térről a Blaha Lujza tér felé tartó villamos tíz percig vesztegelt a Nyugati téren. A műszaki hibás Combinót kivonták a forgalomból. A maradék öt Combino rendben közlekedett - mondta a fődiszpécser.
Vitézy Dávid, a VEKE szóvivője az [origo]-nak elmondta: a helyszínen tartózkodó utasoktól származó információk szerint a villamos ajtói rendeltetésszerűen visszanyitottak, amikor egy nő karja az összezáródó ajtók közé került. Ezt követően a villamosvezető már nem tudta becsukni az ajtókat, így a villamos nem indulhatott el, és - az utasok elmondása szerint - 25-30 percig vesztegelt a Nyugati téren.
Vitézy Dávid szerint a Combino biztonsági automatikája típushibára utal, mivel valamennyi ilyen rendellenesség ennek bekapcsolódása után következett be. Kiemelte, hogy most is ugyanaz a 2002-es pályaszámú szerelvény hibásodott meg, amellyel hétfőn is gondok voltak.
A BKV péntek reggel közleményt adott ki, amelyben teljesen másként számolt be a villamos csütörtök esti meghibásodásáról. A közlekedési társaság szerint a Combinón jegyellenőrzés közben az egyik utas vitába keveredett egy jegyellenőrrel. A vita során - a közlemény megfogalmazása szerint - "külső behatás érte" a villamos ajtaját, ami így nem záródott be, ezért a villamos nem tudott elindulni. A hibát a Siemens járaton tartozkodó szakembere megjavította, így folytatni tudta útját a szerelvény. A BKV korábban az [origo]-nak azt mondta, hogy minden Combinón biztonsági őr lesz a lecsökkentett üzemidő alatt.
Farkas Szilvia, a Siemens Zrt. kommunikációs igazgatója kedden azt mondta, hogy nincs köze a Combino meghibásodásának a korábbi ajtóhibákhoz. Közlése szerint a villamos hétfő délután "mechanikai behatások eredményeként" hibásodott meg a Moszkva téren, de az apróbb zavart rövid időn belül a vezérlőrendszer újraindításával helyreállították.
A kommunikációs igazgató az esti meghibásodással kapcsolatban elmondta, hogy a kocsiszínbe vitt villamoson egy diódát kellett kicserélni, majd átvizsgálták az szerelvényt, és más típusú problémát nem találtak. A villamost a Siemens forgalomba bocsáthatónak minősítette és átadta a BKV Zrt.-nek.
[origo]/MTI