Kevés közlekedési rendőr van az utakon: a megyei- és városi rendőr-főkapitányságok többségének nincs forgalom-ellenőrző egysége, legfeljebb traffipaxos autója, vagy lézeres sebességmérő állványa. De ha be is mérik a szabálytalankodót, nincs, aki feltartóztatná és kiállítaná a másokat veszélyeztető sofőrt a közlekedésből.
Az ellenőrzésnek pedig nincs sok értelme, ha a bemért autóst nem tudják igazoltatni. Sok esetben ugyanis a kocsi tulajdonosa később arra hivatkozik, hogy egy közeli hozzátartozója vezette az autót, mert ebben az esetben a jogszabályok értelmében nem köteles terhelő vallomást tenni. A lap - nem hivatalos rendőrségi adatokra hivatkozva - azt írja, hogy a lefülelt autósok közel 60 százaléka ezzel a módszerrel megússza a bírságot.
Az ORFK többször keresztül akarta vinni az Európában alkalmazott "objektív felelősség" elvét, de az igazságügyi tárca ezt rendre megakadályozta. Az objektív felelősség azt jelenti, hogy amennyiben nem sikerül megállapítani, ki volt a szabálysértő, akkor automatikusan az autó tulajdonosa kapja a bírságot. A Népszabadság úgy tudja, a rendőrség most azt akarja elérni, hogy - bírósági úton - menetlevél vezetésére kötelezzék azokat az autótulajdonosokat, akiknek a kocsiját "nem azonosítható sofőr" vezette, mégpedig a megengedettnél gyorsabban.
Szabadfi Árpád az országos rendőr-főkapitány helyettese azt mondta, hogy a rendőrség és határőrség integrációjában bízik, mert akkor valamivel nőhet a "megállításos sebességellenőrzésre fogható" rendőrök száma. A fokozott ellenőrzésnek megvan az eredménye, elmondása szerint a húsvéti akciónak köszönhetően feleannyi baleset történt az utakon, mint más hétvégeken. A fokozott ellenőrzés során országosan közel 80 ezer autóvezetőt szondáztattak meg, közülük 840 volt ittas, 125 olyan mennyiségű alkoholt fogyasztott, hogy helyben elvették a jogosítványát.