A BKK az Origo kérdésére megerősítette az Omnibusz blog értesülését, megszűnik a főváros egyik turistalátványossága, a sajátságos, nehézkes és munkaerő-pazarló trolibusz-végállomás a Kálmán Imre utcában.
A BKK csütörtökön aláírta a 70-es és 78-as járatok új Kossuth téri végállomásának építéséről szóló szerződést, így megszűnik az ideiglenes végállomás, ahol
két éven át szerencsétlenkedve, tolatva, külső irányítással
fordultak a járművek.
Ezt a megoldást eredetileg ideiglenesnek szánták, amíg átépül a Kossuth tér, és mire a nemzet főtere elnyerte végleges formáját, a trolik új végállomásának is el kellett volna készülnie. A döntéshozók úgy gondolták, a trolit, pontosabban a troli felső vezetékét nem engedik be a reprezentatív térre, így az átépítés előtti troliútvonal nem jött szóba.
Kengyel Kristóf felvétele a trolitolatásról
Csakhogy – bár megvolt minden szükséges engedély – a vezetékek nem épülhettek meg mostanáig, mert az egyik érintett háztömb lakói civilszervezetként tiltakoztak az amúgy környezetbarát járművek ellen, és
az V. kerület vezetése a legmagasabb szinte karolta fel őket.
Így maradt a tolatás, a tolatást kiszolgáló szakemberekkel, a szakembereket kiszolgáló konténerrel, mobil vécével.
Most azonban indulhat a vezetékszerelés, a trolik a BKK tervei szerint
július közepétől, de legrosszabb esetben július végétől
már a Kálmán Imre - Honvéd - Báthory - Kozma Ferenc - Kálmán Imre u. – útvonalon fordulnak, tudtuk meg a cégnél. Ez egyébként megegyezik az (egyik) eredetileg tervezett nyomvonallal. Az Origo információi szerint a végállomás a Báthory utcában lesz, de egy háztömbbel arrébb, mint ahol a tér átépítése előtt volt. (Néhány utcaszakasz egyirányúsága is megváltozik.)
A metróra tehát könnyebb lesz átszállni, mint most, de nehezebb, mint eredetileg. A 2-es villamos is közelebb lesz. Később lehet, hogy a 15-ös, 115-ös buszok megállóját is áthelyezik a trolivégállomásra, de ez még nem biztos, hiszen akkor a buszoktól is többet kellene gyalogolni a metróhoz.