A Design Terminal és partnerei másodszor álltak neki, hogy megrendezzék Európa legnagyobb Jövőfesztiválját, magabiztosan gyűjtötték össze azokat a koponyákat, melyekben már megszületett az innováció-technológiai, az üzleti, a tudományos és a művészeti világ minimum rövidtávú jövője. Ezek után már csupán követnie kellett a hallgatóságnak a gondolatmeneteket, ami nem kis feladat, tekintve, hogy a fesztivál fő témái között szerepelt a robotok és az emberi kreativitás viszonya, a háborúk és a videojátékok jövője és az öregedést késleltető technológiák is. A látogatók találkozhattak egy igazi kiborggal, Neil Harbisson művész-gép az első ember, akinek antennát ültettek az agyába, így fizikailag látja a hanghullámokat amik körülveszik. Azt állítja: emellett gond nélkül kapcsolódik össze elektromos eszközökkel és magabiztosan fogja a legkisebb wi-fi jelet is, de erre nem szolgált bizonyítékkal, viszont megtudtuk, hogy remek a humora.
Húsz országból több mint 70 világhírű személyiség, kreatív szakemberek, kutatók és technikusok osztották meg, hogyan és milyen távolra látnak előre a technológiai fejlődésben, de Sir Martin Sorrell, a világ legnagyobb reklámügynökségének számító WPP alapítója például a márkák jövőjéről osztotta meg vízióját. Chris Hadfield űrhajós, a Nemzetközi Űrállomás volt parancsnoka a Szent István Bazilikánál tartott előadásában az űrkutatás legújabb kihívásaiba vezette be közel kétezer fős közönségét. A szervezők szerint a Brain Bar Budapest, mint jövőfesztivál már a legnagyobb információ-technológiai cégek figyelmét is felkeltette – ami elég nagy szó, tekintve, hogy ez még csak a második rendezvény -; a Google idén már mint főtámogató jelent meg, médiamotort a legkedveltebb szakmagazin, a WIRED hajtotta, a Magyar Telekom pedig mint technológiai partner volt jelen. Bár a kiadható belépőket mind elvitték elővételben, a szervezők úgy döntöttek, hogy azok a magyar egyetemi hallgatók és tanáraik, akiknek kutatási területeit érintette a fesztivál, ingyen vehettek részt az előadásokon.
A nemzetközi összevetésben is különlegesnek számító eseményen a tavalyi ötről harminc százalékra emelkedett a külföldi résztvevők aránya, akik kifejezetten a Brain Bar Budapest kedvéért érkeztek Magyarországra. A fesztivál élő közvetítését 43 országból közel tizenkétezren követték.