A Turkish Airlines különgépe pontban a megadott időben, délután félötkor landolt a Liszt Ferenc repülőtér 2-es terminálján 170 utassal a fedélzetén.
Polányi Zoltán, az UNIQA Biztosító Zrt. értékesítési és marketing vezetője a reptéren azt mondta, első körben azokat a pórul járt utasokat szállították haza, akik a hétvégén utaztak nyaralni Törökországba, mindössze pár órával azelőtt, hogy a Green Holidays utazási iroda vasárnap délután fizetésképtelenséget jelentett, azaz becsődölt.
A biztosítási szakember az Origónak elmondta, hogy azért nem volt teltházas a különgép, mert több család is úgy döntött, hogy saját költségen kint marad nyaralni.
Nekik a biztosító csak a Green Holidaysnek befizetett összeget téríti meg, és maguknak kell gondoskodniuk a hazaútról is.
A még kint rekedt 600 magyart szerdán 3 chartergéppel szállítják haza. Abból a tervek szerint 2 már délelőtt megérkezik Ferihegyre, a harmadik pedig valamikor délután. Így szerda estig minden olyan turista hazatérhet, akik nem akarták, vagy nem tudták vállalni, hogy saját zsebre kint maradnak nyaralni.
A most hazatért magyarok közül is többen azt mondták az Origónak, hogy szerettek volna tovább maradni a török tengerparton, viszont nemcsak drága, de többszöri átszállással nagyon körülményes lett volna a hazaút. (Antalyaból isztambuli átszállással Bécsbe érkezett volna a szombati repülőgép.)
A Green Holidays bajba került utasai közül egyetlen vendégnek sem kell fizetnie vasárnaptól a szállásért, mindenki visszakapja a pénzét
- közölte Orhan Demirtas, a csődöt jelentett magyar utazási iroda törökországi partnere, az Akdem Travel vezetője az M1 aktuális csatornán.
Valószínűleg csak utólag kapják vissza a pénzüket, ugyanis a most hazaérkezett családok közül, akikkel beszéltünk a reptéren mindegyik fizetett zsebből, ki többet, ki kevesebbet.
Két gyáli baráti házaspár, akik szombaton négy gyerekkel vágtak neki az első közös tengerparti nyaralásuknak, az Origónak arról számoltak be, hogy az Alanyahoz közeli 5 csillagos szállodáért teljes ellátással ( két szobáért egy hétre ) június elején 1 100 000 forintott fizettek ki a Green Holiday egyik vecsési utazásközvetítő partnerirodájában. Ha ez még nem lenne elég, talán épp a gyáli Bicó és Berki család járt a legrosszabbul a kint rekedt magyarok közül. Ahogy mesélték, a luxusszállodájukban hétfőn reggel lezárták a szobájukat, délelőtt 10-kor már nem működött az ajtónyitó mágneskártyájuk.
A recepción közölték velük, hogy csak akkor mehetnek vissza, ha visszamenőleg kifizetik a szállásukat, azaz szombattól keddig 3 éjszakát. Összesen 600 eurót kértek a két szobáért.
Állításuk szerint hétfőn délelőtt hívták is telefonon a kinti magyar konzulátust. Mivel azt a választ kapták, hogy a konzul kórházban van, és a külképviselet anyagilag egyébként sem tud segíteni, így a négy gyerekre való tekintettel kifizették a követelt 600 eurót, amiről persze kértek számlát. Most abban reménykednek, hogy a biztosító teljes mértékben visszafizeti nekik az 1 millió 300 ezres „villámnyaralásukat”.
A reptéren találkoztunk azért ellenpéldával is. Azt persze nem mondanánk, hogy dr.Schiszler Gábor és neje szerencsésen jártak, de nekik csak a tegnap éjszakát kellett zsebből kifizetniük, és ahogy fogalmaztak:
az ő, szintén 5 csillagos szállodájukban egy méltányos árat, kettejükért „csak” 78 eurót ( 25 ezer forint) kértek el. Egyébként a Green Holidaysnek a 3 naposra sikeredett egyhetesre tervezett nyaralásukért közel 400 ezret fizettek be.
Rajtuk kívül több mint 600-an reménykednek abban, hogy a biztosítótól visszakapják a pénzüket.
A Green Holidays utazási irodának egyébként az Uniqa Biztosító Zrt.-nél 500 millió forintos vagyoni biztosítása volt. Úgy tudjuk a pórul járt utasok kártalanítása akár egy-másfél hónapba is beletelhet majd.
Az Uniqa Biztosító Zrt. továbbra is arra kér minden károsultat, illetve minden kint tartózkodót, hogy mihamarabb vegye fel a kapcsolatot a biztosítóval a 06 80 2999 99-es zöld számon, vagy e-mailben a info@uniqa.hu címen.