"A behajtási díjról szóló vitákat is elő kell vennünk" - nyilatkozta a napilapnak a főpolgármester, egyértelművé téve, hogy a közeljövőben
sor kerülhet a dugódíj bevezetésére.
Pedig választási programjában még azt ígérte, hogy erre csak a témában indított társadalmi vitát követően kerülhet sor. "Stockholm példáját követve az ideiglenes bevezetés után népszavazással döntünk a fennmaradásáról" - olvasható a kampányanyagban, ahol még népszavazáshoz kötötte volna a megszorító intézkedés végleges bevezetését.
Megválasztása után viszont Karácsony már azt mondta, hogy "előbb-utóbb mindenképpen be kell vezetni a dugódíjat Budapesten, ez a programomban is szerepel".
Tavaly novemberben Dorosz Dávid, a klímavédelemért felelős főpolgármester-helyettes ennél is konkrétabban fogalmazva kijelentette, bevezetik a dugódíjat. A kormány nevében a Miniszterelnökség úgy reagált Dorosz szavaira, hogy "eddig sem támogatták, ezután sem támogatják a Demszky-korszakban vállalt dugódíj bevezetését".
Ennek ellenére januárban Karácsony megerősítette korábbi álláspontját, miszerint a behajtási díj "egy legitim dolog, sőt elkerülhetetlen".
Mint ismert, nem az első olyan felvetése a főpolgármesternek, ami az autósok ellen irányul: legutóbb az 50 km/órás sebességkorlátozás bevezetését ígérte meg. "Elszabadult hajóágyúként csak kárt okozna az októberben megválasztott fővárosi városvezetők ötletelése. Úgy tűnik, a dugódíj esetleges bevezetése, a behajtani tilos zónák kialakításának lebegtetése nem volt elég. Ugyanis a fővárosi városháza megmondóemberei tovább kísérletezgetnek a budapestiek türelmével" - ezekkel a gondolatokkal reagált Karácsony "kísérletezgetésére" Kovács Kázmér, az Autóklub ügyvédje.
A Századvég felmérése szerint az emberek közel kétharmada elutasítja a Budapesten belüli sebességkorlátozást.
A dugódíj rövid története
A dugódíjról már 2015-ben is voltak elképzelések, ez azonban a Demszky-féle városvezetés öröksége volt, így el is vetették. Bár Tarlós Istvánon óriási volt a nyomás, végül nem vezette be a budapestiekre és a városba érkezőkre óriási pénzügyi terhet rakó díjat. Mint ismert, a Demszky Gábor-féle városvezetés önként vállalta be a dugódíj bevezetését a 4-es metró megépítéséért cserébe.