Rövidtávú cél a hazai halálos balesetek számának csökkentése

baleset Böhöny
Vágólapra másolva!
Az Európai Uniónak az a célja, hogy 2050-re balesetmentessé váljon a közlekedés, 2030-ra pedig a jelenleginek a felére csökkenjen a balesetek száma - mondta Palkovics László innovációs és technológiai miniszter. Magyarországon is cél, hogy csökkentsék a halálos balesetek számát.
Vágólapra másolva!

Palkovics László hozzátette: az annál inkább szükséges, mert

a közlekedési balesetek naponta 3500 életet követelnek világszerte,

ami évi 1,3 millió halálesetet jelent, és együttesen 3 százalékkal csökkenti a világ GDP-jét - közölte Palkovics László a Magyar Autó- és Motorsport Fejlesztési Ügynökség találkozója után.

Ugyancsak cél a hazai halálos balesetek számának csökkentése, mivel 2011 óta évről évre mintegy 500 ember hal meg balesetekben a magyar utakon - tette hozzá.

A halálos belesetek 93 százalékát emberi hiba okozza,

a legtöbbször gyorshajtás, ittasság vagy a biztonsági eszközök, például a biztonsági öv használatának hiánya. A legtöbb áldozat a fiatalok közül, az 5-29 éves korosztályból kerül ki, a leginkább veszélyeztetettek a gyalogosok, a motorosok és a kerékpárosok - sorolta.

Kiemelt cél a közutak fejlesztése

A kormány a többi között a közutak fejlesztésével, oktatással, az 5G technológia közlekedésbiztonsági alkalmazásával, drónok használatával és tesztpályák létesítésével igyekszik javítani a közlekedésbiztonságot - közölte.

A közútfejlesztés területén az a cél, hogy

2025-re valamennyi megyei jogú város elérhetővé váljon gyorsforgalmi úton,

a Magyar falu program keretében pedig 1529 kilométernyi útszakasz újul meg. Összességében a következő időszakban 3200 milliárd forint értékű közútfejlesztés valósul meg, ezen belül 1800 milliárd forint a hazai forrás. Az intelligens technológiák, az 5G hálózatok és a drónok segítségével minimalizálhatók a dugók, torlódások, így elkerülhetővé válik a balesetek egy része - ismertette.

Modern tesztpályák

Hangsúlyozta, hogy

Zalaegerszeg mellett a világ legmodernebb közlekedési tesztpályája épül,

valamint a már meglévő és az épülő motorsportpályákon is működtetnek majd vezetéstechnikai központokat. Része az akcióprogramnak a gyermekek felkészítése is a biztonságos közlekedésre - fűzte hozzá. Palkovics László arról is szólt, hogy a tervek szerint 2023-ban már meg lehet tartani az első versenyt a hajdúnánási motorpályán, 2024-ben pedig sor kerülhet ott az első MotoGP-futamra is.

A tanácskozáson díjakat is adtak át: az év hídja a szolnoki Tiszavirág híd lett, az év körforgalma pedig egy pápai csomópont a 83-as és a 838-as út találkozásánál.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!