Karácsony Gergelyék egyszerre kezdték el a Lánchíd, az M3-as autópálya budapesti bevezető szakasza, a pesti rakpart és a Blaha Lujza tér felújítását úgy, hogy
közben megtartották az egyébként is átgondolatlan kerékpársávokat.
Emlékezetes, június 7-étől vette kezdetét a tényleges, hónapokig tartó építkezés az Idősebb Antall József rakparton. Szintén nehezíti az autósok helyzetét, hogy
két nap múlva, szerdától lezárják a Lánchidat, és ezzel elkezdődik a hídon a felújítási munka.
Ezzel párhuzamosan a Lánchíd elkerülő tengelyének kinézett Hegyalja út - Erzsébet híd - Rákóczi út vonalon is elkezdik törni az aszfaltot július elején a Blaha Lujza tér átalakítása miatt. Itt egy forgalmi sávot végig használhatnak az autósok, nem lesz teljes lezárás, de így is nagy dugó várható. A főváros előzetes tájékoztatása szerint a pesti alsó rakpart az év végéig, a Lánchíd másfél évig lesz lezárva, a Blaha Lujza tér átépítése pedig jövő év végén fejeződik be.
Arról nem is beszélve, hogy a Nyugati pályaudvar környékén is lezárásokkal kell számolni, ami szintén komoly fennakadásokat fog okozni a budapesti közlekedésben. Ez alatt az idő alatt Zugló megállóhely lesz a MÁV alföldi vonalainak központja. Ahogy a fentiekből látható,
a racionalitást teljes mértékben átírta Karácsony Gergely politikai érdeke.
Mint ismert, Gyurcsány Ferenc a főpolgármestert jelölte ki a baloldal közös jelöltjének, akinek így nem árt majd felmutatnia valamit a választások előtt. Éppen ezért a baloldali városvezető másfél év semmittevés után szakmaiságot, előzetes egyeztetést háttérbe szorítva vágott bele az összes felújításba. Ahogy az elmúlt napok megmutatták: elképesztő káosz alakult ki a fővárosban.
Számos videó és mém kering a különféle internetes portálokon és közösségi oldalakon arról, hogy a budapestiekből milyen reakciót váltottak ki a koncepció nélküli lezárások és az ennek következtében kialakuló dugók.
A Budapest Beszél elnevezésű Facebook-oldal napokban közzétett riportjában megszólaltatta a dugóban üldögélő autósokat, a legtöbben ingerülten kommentálták, hogy araszolgatniuk kell a kocsisorban.
De a Magyar Nemzet is megkérdezett több budapestit a kialakult helyzetről. Pattanásig nőtt a feszültség a városban a közlekedési torlódások miatt: a közlekedők dühösek, és a városvezetést okolják a történtekért. A helyzet egyébként odáig fajult, hogy vasárnap a Thököly úton és az Andrássy úton a legnagyobb hétköznapi csúcsforgalomban megszokott dugó alakult ki.
Levélben tiltakoznak a forgalmi változások miatt a taxisok
Az Országos Taxis Szövetség elnöke levélben kérte Karácsony Gergelyt, hogy az utóbbi napokban kialakult közlekedési káosz mielőbbi felszámolása érdekében állíttassa vissza az eredeti forgalmi rendet.
Több javaslatot is tettek levélben a fuvarozók, akik úgy látják, egész napossá váltak a dugók Budapesten. "Főleg a Kiskörúton és a Nagykörúton kialakított forgalmi sávok megszűnése mára olyan állapotokat generál ezen csomópontokon, útszakaszokon, valamint az ezekre vezető valamennyi rávezető úton, ami konzerválja a reggeli időszak kezdetétől egészen az esti időszakig az állandó forgalmi dugó és káosz jelenlétét Budapest minden belső kerületében, Budán és Pesten egyaránt" - utaltak a főváros által kialakított biciklisávokra.
Szálljon ki a kocsiból, és menjen gyalog!
- a 2010 előtti baloldali elit szellemiségét megidézve ezt üzente Karácsony Gergely azoknak, akik kifogásolják, hogy a lezárások miatt csak araszolgatni lehet a budapesti utakon. Jól látszik, hogy a magas politikai pozícióra hajtó főpolgármestert nem érdekli a budapestiek tiltakozása.
Ahogy arról az Origo is beszámolt, a főváros azzal is borzolta a kedélyeket, hogy a felbérelt munkások a napokban aszfaltot terítettek a Clark Ádám téri körforgalom közepén lévő, a budapestiek és a turisták által jól ismert, városképi jelentőségű virágágyára. Karácsony Gergely azzal magyarázta a lépést, hogy a területet – a Lánchíd felújítása miatt – átmenetileg bevonják a forgalomba, hogy "enyhítsék az autósok kellemetlenségeit".
Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a felszámolt virágágyás helyén biciklisávot alakítanak ki, ami életveszélyes lesz. Ugyanis amikor kész lesz a körforgalom, milliméterekre lesznek egymástól a kocsik és a biciklik. A budapestiek egységesen elítélték a főváros lépését. Legtöbben azzal érvelnek, hogy így balesetveszélyes lesz a helyszín, és drasztikusan csökken a zöldfelület.
A Ripost videójában a megszólalók sem értenek egyet a főpolgármester döntéseivel:
Sajtóinformációk szerint nem teljesen véletlen, hogy állandósultak a dugók Budapesten, ugyanis a főváros bevezetheti a dugódíjat a közeljövőben. Ez annyiban nem meglepő, hogy a dugódíj szerepelt Karácsony választási programjában, igaz, akkor még népszavazáshoz kötötte volna a bevezetését. Ugyanakkor érdemes felidézni, hogy nem sokkal megválasztása után több alkalommal is beszélt erről, mindannyiszor nagy felháborodás lett a vége.
Most viszont nagyon úgy néz ki, hogy élesítésre kerülhet a terv. A V4NA nemzetközi hírügynökség arról írt, hogy a baloldali politikus már a főpolgármesteri kampányban is ígéretet tett Brüsszelnek, hogy bevezeti a dugódíjat. A lap szerint az lesz a forgatókönyve, hogy egy civil szervezet majd követelni kezdi annak bevezetését, amire a városvezető "le fog csapni."