Fehér sportcipőben, farmerban és zöld pólóban érkezett a bíróságra az a férfi, akit a verőcei hajótragédiával kapcsolatban, halált eredményező segítség nyújtás elmulasztásával gyanúsítanak.
A szállodahajó cseh kapitányát a kezén bilinccsel, vezetőszáron, rendőrök kísérték be a bíróság épületében. Ő közben több papírt tartott az arca elé, így rejtőzködött a fotósok elől. Mikor a rendőrök gyűrűjében, a tárgyaló terem elé írt, a zöld pólóját egy fehér ingre váltotta, majd továbbra is papírokkal takarta az arcát.
Szombaton a Pest vármegyei katasztrófavédelemhez néhány perccel éjfél előtt érkezett bejelentés a balesetről. Egy szállodahajóval üközött egy kishajóval, a Dunán Verőcénél.
A kisebb hajón nyolcan utaztak, 7 barát és egy olasz férfi, akit a többi utas egy fesztiválon ismert meg, amiről a tragédia előtt haza indultak. Azonban útközben egy szállodahajónak csapódott a csónakjuk. A balesetet egy olasz férfi élte túl. Ő ki tudott úszni a partra. A rendőrök a 12-es főúton találtak rá, a vérző fejjel.
Ezután azonnal óriási erőkkel keresés indult az eltűnt emberek után. Nem sokkal később megtalálták a 20 éves B. Boglárka és a hajót vezető E. Adrián holttestét, akiknek a maradványaira a Duna mentén bukkantak rá.
Boglárka kezét a tragédia előtt kérték meg. A lány nem sokkal halála előtt még telefonált a barátnőjével.
Ötüket B. Daniellát, E. Dianát, V. Lászlót, V. Mártont és V. Olivért egyelőre nem találják, noha csak a rendőrség keresik őket, hanem több kutató-mentő csapat több száz emberrel cirkál a Dunán és a part mentén, a szárazföldön, hogy rájuk találjanak.
V. Mártonról kiderült, hogy ő Boglárka vőlegénye és a lány osztálytársa. A fiú a tragikus baleset előtt hatalmas elismerést kapott az intézményétől: április utolsó hetében megkapta az iskola legkiválóbb tanulójának járó díjat.
A szállodahajó svájci, 110 vendéget képes befogadni, szombat éjjel csak 33 vendég volt a 109 méter hosszú hajón. Vasárnap este, nem sokkal 10 óra után újra útnak indult, de már a kapitány nélkül. Őt a rendőrök gyanúsítottként hallgatták ki halált eredményező segítségnyújtás elmulasztása miatt. Ugyanis, mint kiderült, a kapitány érzékelte, hogy valami a hajónak csapódott, ennek ellenére nem állt meg, még csak nem is lassított, hogy megnézze mi történt, hanem tovább folytatta az útját. A rendőrök szerint a kapitány a balesetet követően a saját hajójának személyzetét nem riadóztatta, a mentési protokoll előírásait nem hajtotta végre, semmiféle intézkedést nem tett arra vonatkozóan, hogy a mentésre szorulókat kimentse.
A bíróság mai közleményében azt is írja, hogy "a kishajó nagy hanggal csapódott a szállodahajónak", ahogy azt is, hogy kapitány egyértelműen hallhatta, hogy a hajójának csapódik valami.
Ahogy azt is írják, hogy kishajót vezető férfi - melyen hét utast szállított - ittas volt, és a motorcsónakját a folyó teljes szélességét kihasználva, indokolatlan irányváltoztatásokkal irányította. Közben a szállodahajó automata vezérlésével haladt. Amikor kishajó a szállodahajó orrához érkezett, hirtelen jobbra kormányzott, azonban az ütközést nem tudta elkerülni és nagy sebességgel nekihajtott. Az ütközés miatt a kisgéphajó olyan mértékben rongálódott, hogy elveszítette felúszóképességét (vagyis irányíthatatlanná vált), és az elsődleges adatok alapján a motorcsónakot és utasait a szállodahajó maga alá gyűrte.
A hajóskapitány cseh állampolgár, de van Magyarországon bejelentett címe. Mindezt figyelembevéve, és azt, hogy akár három évet is kaphat, a bíróság szerint megalapozottan feltehető, hogy szabadlábon hagyása esetén a büntetőeljárásban elérhetetlenné válna, megszökne, vagy elrejtőzne. Ezért a bíróság elrendelte a bűnügyi felügyeletét, eszerint nem hagyhatja el Budapestet szeptember 22-ig.