Norah Jones: Not Too Late
Várakozások: A bájos New York-i jazztündér, akiről öt éve, első lemezének megjelenése idején még csak annyit tudtunk, hogy ő Ravi Shankar szitárművész lánya, és amellett, hogy kitűnően énekel még képzett jazz-zongorista is, időközben - ha pusztán az eladott lemezek számát nézzük - az évtized messze legnépszerűbb énekesnőjévé avanzsált világszerte. Ráadásul amellett, hogy saját lemezei sokmilliós eladásokat produkáltak, Norah Jones több rangos művész oldalán is közreműködött az elmúlt néhány évben. A névsor a paradigmaváltó hiphop-formáció, az OutkastSpeakerboxxx-ától kezdve az öntörvényű énekes-dalszerző Ryan Adamsen át egészen a volt Faith No More-énekes, Mike Patton experimentális hiphop projektjéig, a Peeping Tomig bezárólag hosszú és impozáns, és akkor a "szabadidőzenekarról", a countrys The Little Williesről még nem is beszéltünk.
Eredmény:Jones kisasszony ezúttal sem változtat a nyerő formulán, harmadik szólólemezén ugyanazt a gazadagon és finoman hangszerelt, néhol egy cseppet melankolikus, de még bőven rádió- és a közönségbarát, puha jazzben, tradicionális countryban és merengős folkban gyökeredző, nagyon amerikai popzenét vezeti elő, amit eddig is megszokhattunk tőle. Most talán annyi a különbség, hogy ezúttal nem kizárólag zongoratudását és - jóllehet kissé egydimenziós és hosszú távon szürkének ható - édesbús énekhangját adta a közösbe, hanem dalszerzőként is megmutatja magát (bár korábban is írt már számokat, a munka oroszlánrészét eleddig főleg profikra bízta), így a Not Too Late már egy valódi szerzői lemez, talán az énekesnő eddigi legerősebb és legérettebb munkája.
Kiknek ajánlható: Még a nagymamánknak is tetszeni fog.
Olyan, mint: Ártatlan és ártalmatlan, ízléses rádió-pop, időtálló hangszerelésben.
Katharine McPhee: Katharine McPhee
Várakozások: Az amerikaiak Megasztár-ja, az American Idol eddig egy igazi világsztárt szült, Kelly Clarkson személyében, akinek minden esélye megvan rá, hogy az évtized emblematikus énekesnője legyen. Az öt évvel ezelőtti győztesen kívül a többi első helyezettnek sansza sem volt hasonló globális áttörésre, és a legutóbbi nyertes, az őszülő halántékú Taylor Hicks győzelme után is nyilvánvaló volt, hogy az amerikai felnőttorientált rádiókon kívül más nemigen lesz rá kíváncsi. Ellenben a második helyezett, Katharine McPhee hatalmas potenciállal bír: fiatal, fotogén, szép, ráadásul decens és visszafogott megjelenésű énekesnő, az isten is amerikai idolnak teremtette.
Eredmény: Az olajozottan működő menedzsment természetesen a szakma kipróbált embereit adta McPhee mellé, és az utóbbi évek sikeres mainstream, modern poplemezeit tekintve etalonnak, egy vélhetően jól eladható albumot raktak össze, több potenciális slágerrel. Így hallható a lemezen szerzemény az R&B-guru Babyface-től, és a Britney-től Christináig mindenkivel dolgozó Kara DioGuarditól is. Az egyetlen kockázati tényező az lehet, hogy míg a műsorban McPhee főként hagyományos balladákkal lopta be magát fél Amerika szívébe, most hangsúlyozottan a fiatalokat célozza meg, elveszítve ezzel közönsége egy részét.
Kiknek ajánlható: Bárkinek, aki szereti a manapság népszerű énekesnőket, a rockosabb Kelly Clarksontól a soulos Beyoncéig.
Olyan, mint: "22 éves vagyok, olyan lemezt szeretnék csinálni, amit a velem egykorúak szeretni fognak, á la Justin Timberlake, Christina Aguilera, Nelly Furtado vagy Fergie" - mondta állítólag McPhee a lemezfelvételek indulása előtt, és nem is kellett csalódnia.