A Szlovák Repülőakadémia vizsgálóbizottsága kizárta azt a lehetőséget, hogy a pilóták hibája okozta volna a balesetet, és a legelső vizsgálati eredményekkel összhangban megállapította: a gép műszaki hiba miatt zuhant le - jelentette a TASR szlovák hírügynökség. A repülőgép roncsainak vizsgálatába bekapcsolódott három magyar szakértő is.
Az L-39-es Albatros repülőgép Kassa közelében zuhant le. A két magyar pilótának katapultálnia kellett, mert leszálláshoz közeledve leállt a hajtómű. A pilóták még 350 méter magasságban is megpróbálták újraindítani a hajtóművet, pedig erre 2000 méter alatt már nem lennének kötelesek. 200-300 méter magasságból katapultált a két pilóta, 5-6 másodperccel a gép becsapódása előtt. Mindketten jó állapotban vannak.
A magyar honvédség és a Szlovák Repülőakadémia közötti szerződés értelmében tíz magyar pilóta kiképzési program keretében fejenként 30 órát tölt a levegőben a szlovák intézmény gépein. Munkájukat hét magyar oktató is segíti.
Az érintett pilóták a szolnoki repülőtiszti főiskolán végeztek néhány évvel ezelőtt, és az akkori kiképzési programban évente 10-15 órát tölthettek a levegőben. A szlovákiai programra azért van szükség, mert a Magyar Honvédség L-39-es kiképzőgépei közül kevés üzemképes, nagy részük felújításra szorul, és a leggazdaságosabb megoldásnak ez a kiképzési forma tűnt.