A két méter hosszú, szárnydarabra emlékeztető roncsot a tengerpart tisztításán dolgozó munkások találták meg a La Réunion szigeti Saint-Andrénál – közölte a roncs eredetének tisztázásával foglalkozó nyomozócsoport.
A roncs tele volt kagylóval, ebből arra következtethetünk, hogy sokáig volt a vízben”
– mondták szemtanúk.
A repülőtéri rendőrség (BGTA) különleges nyomozói egyelőre egyetlen feltevést sem valószínűsítenek, csak olyan információkat gyűjtenek (például a gyártási számot), amelyek alapján azonosítani lehet a roncsot. A roncsról kapott felvételek alapján Xavier Tytelman francia légiközlekedési biztonsági szakértő a Twitteren megjegyezte, hogy
”hihetetlen a hasonlóság” a Boeing 777 csűrőfékszárnya és a talált roncs között.
Márpedig az eltűnt repülőgép egy Boeing 777-es volt.
A szakblogon Tytelman megjegyzi, hogy a roncson a BB670-es referenciaszám látható. „A szám nem felel meg sem egy repülőgép lajstromszámának, sem egy gép sorozatszámának. Ha ez a csűrőfékszárny valóban az MH370 járaté, a referenciaszám alapján könnyű lesz azonosítani. Néhány nap múlva tudni fogjuk a végleges választ.”
„A tény, hogy a roncsot Réunionnál találták meg, nem jelenti, hogy az MH370 járat ilyen messzire eljutott volna” – hangsúlyozta a szakértő.
Ha Ausztrália magasságában zuhant le, a roncsokat egyszerűen elsodorta az áramlat, és egy év múlva itt vetette ki a víz.”
A Malaysia Airlines Boeing 777 típusú gépének eltűnése a polgári légi közlekedés történetének egyik legnagyobb rejtélye. A gép Kuala Lumpurból tartott Pekingbe 239 emberrel a fedélzetén, amikor 2014. március 8-án, egy órával a felszállás után eltűnt.
Azóta a gépnek semmi nyomát nem találták, az Ausztráliától nyugatra az Indiai-óceánban folytatott intenzív kutatások ellenére sem.
A Boeing szerdán közleményben erősítette meg, hogy támogatja az MH370 járat ügyében folyó nyomozást és a gép utáni kutatást.