A 8678 méteres (a beomlott genovai autópályahíd ehhez képest csak 1182 méter hosszú volt), Rafael Urdaneta tábornokról elnevezett hidat 1962-ben avatták fel.
A Maracaibo-tavon átívelő óriáshíd péntektől hétfőig is zárva marad, miután az egyik végénél elhelyezett szerelvényszekrényben tűz ütött ki. Itt halad át a Venezuela második legnagyobb városát ellátó elektromos hálózat.
A térség mintegy 4 millió lakosánál jelenleg szünetel az áramszolgáltatás, és gyakorlatilag el vannak vágva az ország többi részétől.
A dél-amerikai országban gyakoriak az áramszünetek, és mint mindig, ha valami nem működik, a kormány most is szabotázst emleget.
A szakértőket nem csak az áramszünet, de a híd állapota is aggasztja. Az elkészülésekor a világ leghosszabb hídjának számító építmény oszlopait több mint két évtizede nem vizsgálták meg
- közölte Marcelo Monot, a Zulia Mérnökközpont volt elnöke, aki szerint évek óta nem működik a járművek súlyát mérő berendezés sem, ami szintén rendkívül kockázatos.
Marzia Marandola, a római Sapienzia egyetem építész professzora szerint a genovai völgyhidat nem készítették fel a jelenlegi forgalomra.
A híd forgalma a tízszerese annak, mint amilyen az építése idején volt.
Ráadásul azóta a járművek súlya is nőtt. Nem hiszem, hogy ekkora változáshoz alkalmazkodni lehetne. Persze meg kell várni a vizsgálat eredményét, de egy ilyen híd esetében, amelyet úgy építettek meg, mint egy mérleget, elég, ha kicsit kibillen az egyensúlyából, és máris leomlik az egész építmény
- nyilatkozta az egyik tévécsatornának az olasz professzor, aki egyik korábbi doktori disszertációját épp Riccardo Morandiról írta.