A spanyol turisztikai szektor a járvány előtti érkezésszám 90 százalékát produkálta júliusban; a legtöbb látogató az Egyesült Királyságból és Franciaországból érkezett. Az inflációval korrigálva az összes turisztikai kiadás júliusban már a pandémia előtti szint 88 százalékára emelkedett, a szakértők szerint valószínűleg még egy évre van szükség „alapesetben", hogy visszatérjen a járvány előtti szintre – derül ki a vg.hu összeállításából.
A spanyol statisztikai hivatal közlése alapján a belföldi turizmus fellendülése valamelyest kompenzálta a külföldi látogatók alacsonyabb számát.
Az elkövetkező hónapokban azonban hátráltathatja a gazdasági ellenszél a belföldi turizmus további erősödését. Júliusban a járvány mélypontja alá süllyedt a fogyasztói bizalom, mivel a spanyolok egyre jobban aggódnak a magas infláció miatt. Bár augusztusban némileg javult a mérőszám, még mindig történelmi mélyponton maradt.
Az ország összes regisztrált munkavállalójának 13,3 százalékát a turizmus adja. A spanyol vendéglátó ágazatot azonban súlyosan érintette a világjárvány, és a gyors fellendülés az új alkalmazottak iránti kereslet megugrásához vezetett. A szektor létszámhiánnyal küzd: az Utazási és Turisztikai Világtanács becslése szerint
mintegy 137 ezer fős munkaerőhiánnyal kell szembenézniük a harmadik negyedévben, ami azt jelenti, hogy minden nyolcadik állás betöltetlen marad.
Mivel a turizmus kulcsfontosságú gazdasági ágazat Spanyolországban, és az Utazási és Turisztikai Világtanács szerint 2019-ben a teljes GDP 14 százalékát adta, az iparág folyamatos fellendülése a gazdasági növekedés egyik alapvető eleme. Az ukrajnai háborúval kapcsolatos bizonytalanság, az infláció gyorsulása és a magas energiaárak azonban veszélyeztetik a helyreállását.