A Wizz Air a Facebookon üzent utasainak.
Kérjük az utasokat, hogy a járatuk indulása előtt legalább 3 órával érkezzenek meg a repülőtérre
- írták. Kiemelték, hogy nem működik az online felületük, sem az applikációjuk. Nem lehet jegyet foglalni, nem működik az online bejelentkezés, és az ügyfélszolgálatuk nem tud új foglalásokat készíteni, sem a jelenlévőkön változtatni.
A kiesés miatt ingyenes utasfelvételre van lehetőség a repülőtéren
- tették hozzá.
Ahogyan arról korábban beszámoltunk, informatikai hiba miatt a Windowst használó számítógépek hirtelen leálltak világszerte. Egyes információk szerint azokat a cégeket érinti a leállás, amelyek a Crowdstrike kiberbiztonsági cég ügyfelei. A repülőtereken is káoszt okoz az informatikai probléma, hirtelen kikapcsoltak a menetrend kijelzőtáblái is.
A legnagyobb brit vasúttársaság közölte az utasokkal, hogy „széles körű informatikai problémák” miatt késésekre kell számítaniuk, míg a Ryanair „lehetséges fennakadásokra” figyelmeztetett.
Az amerikai CrowdStrike kiberbiztonsági vállalat elismerte, hogy cégük a felelős a hibáért. A Sky News brit hírcsatorna nézőinek adás helyett csak egy üzenetet sugárzott reggel, azóta újra megkezdték az adásokat.
A Ryanair weboldalán egy „harmadik fél által okozott informatikai problémára hivatkozott a leállás miatt, amely kívül esik a Ryanair ellenőrzési körén, és az összes, a hálózaton működő légitársaságot érinti”. A probléma világszerte érinti a vállalatokat,
Ausztrália, Új-Zéland, India, Japán, az Egyesült Államok és az Egyesült Királyság egyaránt érintett.
Az X-en található különböző jelentésekben a felhasználók azt állították, hogy vagy egy üres oldal vagy egy 429-es HTTP-kód hiba jelent meg, amikor megpróbáltak bejelentkezni.