Az egészségesebb étkek bevezetésére azért van szükség, mert egyre nagyobb összefüggést vélnek felfedezni a gyorséttermi ételek és az elhízás és egyéb betegségek között. Különösen nagy veszélyt jelent a sült krumpli rendszerese fogyasztása és a hamburgerek egyre kalóriadúsabb volta. Az Amerikában zajló sorozatos McDonald's-perek sem tesznek sok jót az étteremlánc hírnevének.
Márciusban tervezik bevezetni a sajtos melegszendvicsek és sült almaszeletek árusítását gyerekek számára. Legalább két újfajta salátát is fognak árulni, és több lesz a csirkehús, mint az egyéb húsok előfordulása a hamburgerekben. Kanada majd 1300 vendéglőjében kifüggesztik az összes eladásra kerülő menü és étel kalóriaértékeit a vásárlók tájékoztatására, és a tálcákon található reklámpapírokon is feltüntetik azokat. A ketchuptól kezdve az üdítőkig minden szerepelni fog a kalóriatáblázatban.
Hasonló intézkedéseket vezettek be a Wendy's éttermek Tim Hortons szendvics- és fánkárusító hálózatának üzleteiben is. A McDonald's azzal is segíteni akar az egészséges étkezés elterjedésében, hogy a népszerű Atkins-diéta alapjára helyezi menüit, és kenyér- és tésztafélék nélküli ételsorokat is ajánl.