Pörölycsapásként tér vissza az Atomic Hooligan, a táncterek rendszeres szőnyegbombázásáról ismert trió ismét rendkívül mozgalmas pár hónapot tudhat maga után.
Azt se tudjuk, hová kapjuk a fejünket: új dj show-koncepció és full live fellépések, ráadásul számos tizenkét incses után vadiúj nagylemezzel is jelentkeznek. Nem csoda, hogy idén a Breakspoll 2008-on egy teljesen új kategóriát is indítottak, melyben a legjobb live act előadóként az Atomic Hooligan jeleskedett.
A duó esetenként kilenc főre duzzadó élő fellépése világszerte elnyerte a közönség és partyszervezők tetszését, így aztán nem csoda, hogy az idei évre a Glastonbury is meghívta Nagy-Britannia legynagyobb nyári fesztiváljára.
A stílus egyik mérföldköveként (el)ismert első díjnyertes albumuk, a You Are Here, valamint számos remix után megalapozott hírnevüket csak tovább öregbíti a most megjelent Sex, Drugs and Blah Blah Blah.
Semmi mellébeszélés, inkább remekbe szabott szövegelések és vokális betétek, közt mosolygós partysláger (I don't care), széttördelt futurediszkó (Papercuts), bólógatós breakek (Safeguard).
Atomic Hooligan: Sex drugs & blah blah blah. Botchit & Scarper. 2008.
Greshamből nem árt a sok, lehet a mottó a Hospitalnál. Brave Nu World (2005), Now More Than Ever (2006), Back of Beyond (2007) és most a Reality Checkpoint.
A két cambridge-i tesó, Dan és Matt Gresham, azaz Nu:Tone és Logistics vetésforgóban szállítják albumaikat, közben pedig mindkettőjük jegyzett egy Medical History kiadványt is.
Logistics a bátyó unszolására kezdett el zenélni, A két alma nem esett messze egymástól, mindketten szép karriert kezdenek befutni, emellett közösen is munkálkodnak a Nu:logic név alatt, nem kis sikert aratva.
Atomic Hooligan: Dreaming (Blim remix)
A London Elektricity kormányozta Hospital kiadó idei első hosszan játszó korongja tovább feszegeti az ifjú producer eddig sem kimondottan egysíkú zenei világának határait.
A Reality checkpoint tizennégy tétele között első sorban mélyen búgó rollereket találunk, de akad kísérletezőbb hangulatú (Cocoon), vagy éppen multat idéző groove-okkal operáló darab (96), és felkerült az elmúlt hónapok bulijairól jól ismert Wide Lens EP dalai közül kettő is (Cold World, Glitch).
Logistics második nagylemeze éppen azt nyújtja, amit a címe ígér: ellenőrzési pontot az aktuális drumandbass valósághoz. És ha ilyen a mostani dobésbasszus, akkor talán korai volt temetni a stílust.
Logistics: Reality checkpoint. Hospital. 20008.
Logistics: Kaleidoscope
A drumandbass-szcénát 2004 óta lassan meghódító The Upbeats címadó albumával állandó helyet bérelt magának a vezető lemezlovasok táskájában. Jeremy Glenn és Dylan Jones duója a távoli Új-Zélandról szállítja páratlan zenéit, sötét törtütemeiket a stílus meghatározó kiadói szignálták (Renegade Hardware, Bad Company Presents, Project51, Virus).
Az első nagylemez óta eltelt három évben saját munkáik mellett együttdolgoztak olyan neves producerekkel, mint Optical, a Bad Company, a Noisia és TeeBee, illetve remixet készítettek a szintén új-zélandi Shapeshifter azóta szép sikereket arató Soulstice albumára a Bring Change trekkből.
A nyolc éve tartó barátság során egyedi hangzásukra azonnal ráismerni: energikus liquid funk, intenzív sötét és fojtogató dárenbéz, neurotikus utazás a tört ütemek mélyére. Második nagylemezük, a tavalyi (és most már nálunk is kapható) Nobodies out there ugyanezt a hangzást képviseli, és szinte azonnal magába szippantja a hallgatót, legyen az a tánctéren vagy a szobája négy fala között.
The Upbeats: Nobodies out there. Bad Taste. 2008.
The Upbeats feat. Georgie: Thinking Cap