A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
1
HUNMagyarország
09:00KézilabdaBrazília-Magyarország
HUNPongrácz Bence
10:30CselgáncsIsmael Alhassane-Bence Pongracz
HUNPásztor Flóra
10:55VívásFlora Pasztor-Jacqueline Dubrovich
HUNAndrásfi Tibor
12:50VívásRuben Limardo-Tibor Andrasfi
HUNFucsovics Márton
13:30TeniszMarton Fucsovics-Rafael Nadal
HUNMarozsán Fábián
15:00TeniszFabian Marozsan-Ugo Humbert
HUNHámori Luca
17:22ÖkölvívásGrainne Walsh-Ana Hamori
HUNMagyarország
19:30VízilabdaFranciaország-Magyarország
NyílNyíl

Szellempálya várta volna a világsztárokat

Nelson Piquet, autóverseny, versenypálya, Brazíliaváros
Vágólapra másolva!
Brazíliavárosnak odaítélték a MotoGP egyik idei futamát, majd elvették tőlük a borzalmas állapotok miatt. Megnéztük a focistadion árnyékában lévő, mindenki által Nelson Piquet pályaként ismert létesítményt. Arra jutottunk: ez valóban nem Rossiéknak való vidék. Még.
Vágólapra másolva!

Tavaly, amikor bejelentették, hogy a MotoGP 2014-es szezonja 19 futamból áll majd, akkor a brazilok örülhettek a legjobban, hiszen úgy tűnt, hogy tíz év után ismét futamot rendezhetnek az országban. Az idén januárban azonban jött az újabb bejelentés: mégsem lesz Brazíliavárosban verseny, ugyanis a Nemzetközi Motorsport Szövetség (FIM) nem volt megelégedve a pályával, szerinte ilyen állapotban nem fogadhatja a világ legjelentősebb gyorsaságimotoros-sorozatának szereplőit.

A focivébé miatt Brazíliavárosban jártunk, meg is néztük a Nelson Piquet pályát, amely gyakorlatilag a stadion tövében található a hatalmas városban. Legalábbis az interneten a háromszoros brazil Forma-1-es pilóta nevén találunk rá és egész Brazíliában is így ismerik, hivatalosan azonban Autódromo Internacionalnak hívják. Brazíliavárosban ugyanis van egy törvény, amely szerint semmilyen létesítményt vagy épületet nem lehet elnevezni még élő személyről.

A további helyszíni fotókért kattintson a képre! Fotó: Mudra László - Origo

Amikor odaértünk, azt hittük, rossz helyen járunk. Omladozó falak, szemét mindenhol, roskadozó lelátók, mintha egy elhagyatott kísértetpályán lennénk, ahol 40-50 ével ezelőtt versenyt rendeztek, azóta azonban egyetlen gumikipörgést vagy fékcsikorgást sem látott-hallott volna a környék. Pedig nagyon messze járunk, ugyanis a pályát 1974-ben építették, és rendszeresen, havi legalább három három-négy versenyt rendeznek itt, kétfajta brazil formaautó-bajnokságnak, gyorsulási- és különböző motorversenyeknek is otthont ad a pálya – meséli az Origónak a létesítmény igazgatója, Hermes Moreira.

Nehezen tudnánk elképzelni, ahogy Marc Márquez vagy Valentino Rossi sétálgat ebben a bokszutcában, de mire ideér a MotoGP mezőnye, addigra nem is így fog kinézni a pálya. Gyakorlatilag teljesen le fogják rombolni, és újraépítik, mind a bokszot, mind a lelátókat (egyetlen lelátó marad a régiek közül, a célegyenes végén). A pálya ugyanolyan széles marad, de kap még egy aszfaltréteget, és bár az igazgató szerint semmi baj nincs a bukóterekkel, a nemzetközi szövetség nem volt elégedett velük, így azokhoz is hozzá kell nyúlni.

A további helyszíni fotókért kattintson a képre! Fotó: Mudra László - Origo

A pálya 5754 méter hosszú, de ez minden bizonnyal rövidebb lesz a motoros-vb-re, a vonalvezetésen is finomítanak tehát. Eddig az óramutató járásával megegyező irányban haladtak a pilóták, az új pályán a motorosok fordítva fognak versenyezni. Hogy eddig miért nem nyúltak hozzá a pályához, amikor tudták, hogy idén szeptemberben a világ egyik legjelentősebb motorsport-sorozatának mezőnyét kellene vendégül látniuk? A válasz egyszerű: a focivébé miatt.

„A világon talán ez az egyetlen pálya, amely egy város határain belül fekszik, és sajnos a focistadion is itt van mellettünk, amelyet fel kellett újítani a vébére. Két építkezést pedig nem bírt volna el ez a kis terület, így nekünk kellett visszavonulót fújnunk” – mondta Moreira.

A focivébé kezdete előtt és a vége után egy hónappal ráadásul semmilyen versenyt nem engedélyeztek a pályán, így mintegy 10 rendezvény maradt el. Kérdésünkre, hogy bármilyen kompenzációt kaptak-e érte, a pálya igazgatója így felelt: „Ez a kormány semmire nem ad pénzt, csak amire nagyon muszáj. De erről többet nem akarok nyilatkozni.”

A további helyszíni fotókért kattintson a képre! Fotó: Mudra László - Origo

Moreira elégedetlenkedése abból a szempontból nem igazán érthető, hogy a focivébé után a pálya felújítására megkapják az állami támogatást, egészen elképesztő összeget, 230-310 millió brazil reált (23-31 milliárd forint) szán a kormány arra, hogy jövőre végre láthassák az autó- és motorsportőrült brazilok a világ legjobb motorversenyzőit. Az építkezés augusztus 17-én kezdődik és elvileg 2015 februárjában ér véget. Persze kérdés, hogy ebből a hatalmas összegből mennyit fordítanak valóban a pálya építésére, és mennyi végzi a korrupció melegágyában pihenve.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!