Számos kihívással kell szembenéznie a motorsport szerelmeseinek, hiszen nem elég csak az üzemanyagot fenntartható forrásból beszerezni, de fenntartható módon kell megépíteni magát a versenyautót is. A Škoda Motorsport ezt a kérdést vizsgálták meg alaposabban, az eredmény a 2 munkájával megépített Enyaq Coupé RS tanulmány lett – ráadásul a 2 hajtómotoros, 340 LE rendszerteljesítményű hajtáshoz és a 82 kWh kapacitású akkumulátorhoz nem is nyúltak, tehát tényleg csak a versenyautón dolgoztak ennyit.
Például a karosszéria szélesítéseit nem karbonból készítették, hanem azzal összemérhető tulajdonságokkal (tömeg, terhelhetőség) rendelkező biokompozit anyagból, és akkor rögtön a több karosszériaelemet is kiváltották ilyennel. Az AmpliTex és PowerRibs nevű anyagokat egyébként Škoda Fabia RS Rally2-es raliautóban tesztelték versenykörülmények között. A felesleges extrák kidobásán felül még ez kellett a szériamodellhez képest 316 kg tömegcsökkentéshez.
Változatlan motorteljesítménnyel a 0-100 km/óra gyorsulás 9 tizedet javult 4,6 másodpercre; az áttétel nem változott, így a végsebesség továbbra is 180 km/óra. Az első nyomtávot 72, a hátsót 116 mm-rel szélesítették ki, a hasmagasságot 70 mm-rel csökkentették 116 mm-re. Karbon-kerámia fékeket (elöl 10, hátul 4 dugattyús nyergek) építettek be hidraulikus kézifékkel.
Sokkal közvetlenebb kormányművet építettek be elektromos rásegítéssel, utóbbinak a mértékét a sofőr állíthatja. A 2 első ülés között van a motorindító és az automatikus tűzoltórendszer manuális kioldója, egyébként a kormánykeréken elhelyezett kapcsolókat kap a sofőr. Teljesen új menethang-rendszert készítettek, a Havas hangrendszer nem 30 km/h alatt, hanem 30 km/h felett aktív és sokkal hangosabb a széria-rendszernél – ezzel figyelmeztetik a nézőket a jármű érkezésére.