A szombati sprintfutamot és a legutóbbi három Amerikai Nagydíjat egyaránt Max Verstappen nyerte meg Austinban, a vasárnapi versenyen azonban a pole pozíciót szerző Lando Norris mögül indult el. Az 56 körös futam rajtjánál a két Ferrari foglalta el a második sort, a Mercedesek viszont csak a mezőny végéről startoltak el. Az első tizenkét helyről induló pilóta közepes keverékű gumikon vágott neki a futamnak, hátrébb azonban öten is kemény abroncsokkal kezdtek. A rajt után Norris és Verstappen csak egymásra figyelt, így aztán a ferraris Charles Leclerc az élre ugrott, a McLaren brit versenyzője pedig a negyedik helyig esett vissza. Verstappent Carlos Sainz is támadta, de a holland maradt a második. Hátrébb Lewis Hamilton és Liam Lawson startolt a legjobban, ők öt-öt helyet nyertek az elején de a harmadik körben Hamilton kicsúszott, és a kavicságyban ragadt, így jött a biztonsági autó.
A gyors újraindítást követően nem volt változás az élmezőnyben, a különbségek pedig nőttek, senki nem maradt egy másodpercen belül az előtte haladóhoz képest, a teljes mezőny leggyorsabbja pedig az élen autózó Leclerc volt. Hátrébb a fokozatosan zárkózó George Russell időbüntetést kapott, ez újabb csapás volt a Mercedesnek – később Pierre Gaslyt és Cunoda Jukit is öt másodperccel sújtották. A 22. körben, az élpilóták közül először Sainz állt ki a bokszba, Leclerc-nek ekkorra már 10 másodperc volt az előnye Verstappen előtt. Sainz kerékcseréjére nem reagáltak azonnal a riválisok, Verstappen négy, Leclerc öt körrel később váltott, míg a két McLaren már a verseny második felébe lépve hajtott a bokszutcába.
Miután mind átestek a kerékcserén, Leclerc, Sainz, Verstappen, Norris és Piastri volt az első öt sorrendje, de Norris igencsak közeledett a friss gumijaira panaszkodó Verstappenre. A hajrához érve ezen közeledés mellett Liam Lawson látványos felzárkózását lehetett figyelni – a visszatérő új-zélandi a 19. helyről rajtolva szerzett pontokat.
Az utolsó tíz kör kezdetén Norris megérkezett közvetlenül Verstappen mögé, majd a folytatásban rendkívül látványos csatát hozott a párharcuk: Norris támadott, Verstappen viszont bravúrosan védekezett. Érződött, hogy sok múlhat azon az év végén, melyikük végez előrébb. Végül négy körrel a vége előtt megtörtént az előzés: Norris ugyan elhagyta a pályát közben, de úgy, hogy a riválisa mellett volt és Verstappen kiterelte őt, így a brit nem adta vissza a pozíciót a hollandnak. Ment a rádiózás, az FIA meggyőzésével való próbálkozás, de a célba a két Ferrari mögött Norris ért be harmadiknak.
Az utolsó körben viszont jött az ítélet Norris 5 másodperces büntetéséről, így végül (szűk egy másodperces előnnyel) mégis Verstappen lett a harmadik.
Mögötte Norris, Piastri, Russell, Pérez, Hülkenberg, Lawson és Colapinto lett a pontszerzők sorrendje.
Az idei harmadik futamgyőzelmét ünneplő Charles Leclerc pályafutása során első alkalommal nyerte meg az Amerikai Nagydíjat, és megőrizte az esélyét a világbajnoki címre is.