Hamilton nyerte az első szabadedzést
2011. július 29. 09:59
Mivel a Pirelli nem hozott új, kísérleti keveréket erre a hétvégére, a csapatoknak kevesebb gumi állt rendelkezésre, mint a múlt hétvégén, a Nürburgringen, így nem kell csodálkozni azon, hogy az első szabadedzés első húsz percében senki sem futott mért kört. Később aztán beindult a gyakorlás, sokan küszködtek a nem megfelelő tapadással, ami a pénteki napon, az általában poros magyar pályán normális .
Hamilton ott folytatta, ahol múlt vasárnap abbahagyta: megnyerte a Magyar Nagydíj első szabadedzését. Igaz, 1:23.350-es ideje közel 2,5 másodperccel lassabb volt a tavaly ilyenkor futott legjobb időnél, de ez betudható a hűvös időjárásnak és az éjjeli esőtől még kissé nedves pályának. Az edzés végén még javíthatott volna Hamilton, de a még gyorsabb körében feltartotta őt Alguersuari, a brit ezért hevesen integetett a spanyolnak.
Hamilton mögött két tizeddel Sebastian Vettel lett a második, a világbajnok egy alkalommal levágta a sikánt, de egyébként végig gyors volt, sokáig vezette is a tabellát. Harmadikként a 30. születésnapját ünneplő Fernando Alonso futott be egy tizeddel Vettel mögött, csapata a szabadedzés előtt köszöntötte fel a kétszeres világbajnokot. Külön érdekesség, hogy Alonsónak ez a verseny a 30. nagydíját is jelenti a Ferrarival. Kalandja is volt a születésnaposnak az ellenőrző körében, ugyanis a lassú légáramlástól kissé túlmelegedett a Ferrarija, és rövid időre lángok csaptak fel belőle, de nem lett komolyabb baj az esetből.
Hamilton a Hungaroringen
Webber végzett negyedikként, pedig a szabadedzés végén már nem is tudott kijönni, ugyanis összetörte a Red Bullt a 9-es kanyar kijáratánál. Az autója orral fúródott bele a korlátba egy megpördülést követően, Webber még vissza tudott kocogni a bokszba, de újabb köröket már nem tudott megtenni, ugyanis nem csak az orrkúp és az első szárny, hanem a karosszéria is megsérült kissé az autóján.
Webber mögött Button és Massa végzett, utóbbi Ferrarijának hátsó szárnyát folyékony sárga festékkel látták el a bokszban, hogy a légáramlást vizsgálhassák rajta. Button autóján a McLaren új aero-elemeket, diffúzort és kipufogót próbálgatott, a fejlesztést tehát nagyon felpörgette a wokingi csapat, mert már az előző, Német Nagydíjra is több új alkatrésszel érkeztek.
A sok idő után újra lehetőséget kapott Bruno Senna a 15. helyre kormányozta be a Renault-t, ideje csak 0,7 másodperccel volt rosszabb az R31-essel közelebbi ismeretségben lévő Petrovénál.
Reggel még egy heves eső vízzel borította be a pályát, de mostanra nagyrészt felszáradt a Hungaroring. A levegő 19, az aszfalt 21 fokos Mogyoródon.
Fernando Alonso ma ünnepli 30. születésnapját, és pont ezen a hétvégén ünnepli a 30. versenyét a Ferrarival is. Az olasz istálló az első szabadedzés előtt pár perccel köszöntötte fel a kétszeres világbajnokot a bokszban.
Sorra hajtanak ki az autók a pályára, hogy megkezdjék az ellenőrző köreiket. Bruno Senna (a Renault tesztpilótája) idén először mehet F1-es autóval versenyhétvégén, Heidfeldet helyettesíti péntek délelőtt.
A hétszeres világbajnok állítólag a kuplungot próbálgatta a bokszutca végén.
Szinte mindenki befejezte már az ellenörző körét.
A brazil hátsó szárnyán sárga nyomjelző festék látható, aminek a segítségével a légáramlást tanulmányozzák majd a Ferrari aero-mérnökei. A csapat szerint az első szárny pedig új fejlesztésű Massa autóján.
Az olasz szerint sokkal nehezebb tekerni a volánt a Hispaniában, mint egy hete, de a csapat arról tájékoztatta csapatrádión, hogy nem változtattak az alkatrészen.
A BBC szerint Alonso autóján valami rövid ideig égett, de hamar eloltották. Lehet, hogy a születésnapi tortáról terjedt át a tűz a Ferrarira?
A Toro Rosso versenyzője az első, aki mért kört megy. Végül nem fejezte be a kört, bekött a bokszba.
Már a Belga Nagydíjra szánt aero-elemeket és egy új kipufogót is kipróbálnak a Hungaroringen.
Nico Hülkenberg, a Force India tesztpilótája az első, aki mért kört teljesített a kissé még nedves pályán. Ideje 1:31,073. Utána kint maradt a pályán, és 1:29.671-re javított.
A német újabb köre még jobb az előzőnél, ideje 1:28.286 volt. Közben Sébastien Buemi (Toro Rosso) is mért kört teljesített, ideje 1:27.058.
Mike Gascoyne, a Team Lotus technikai igazgatója szeront több helyen is csúszós még a pálya. A radarok szerint jobb idő várható a következő két napon.
Végre egy élversenyző is kijött a bokszból mért körre. Button át is vette a vezetést 1:25,697-tel. Mögé Buemi jött fel1:25,890-nel. Csapattársa, Alguersuarei alulkormányzottságra panaszkodik, de így is harmadik 1:26,285-tel.
A brazil gond nélkül visszatért a 7-es kanyarban a pályára. Rosberg ugyanitt hasonlóan járt
A spanyol ideje 1:24.179, mögötte Hamilton (1:24.284) és Massa (1:24.291) áll a tabellán jelenleg.
A spanyol legjobb ideje 1:23,643, másodiknak Webber jött fel 1:23.666-tal.
Ayrton Senna unokaöccse idén elsőször vezetheti versenykörülmények között a Renault-t. Ideje a 14., 2,7 másodperccel lassabb Alonsónál.
Lewis Hamilton szerint nem lesz esélyük holnap a pole pozícióra. Igaz, múlt héten is pesszimista volt, és aztán végül megnyerte a német futamot.
A világbajnok első próbálkozásra harmadik lett, 1:23,968-cal. Tavaly ő nyerte az első szabadedzést 1:20,976-tal, ettől még messze van.
Sebastian Vettel 1:23,564-es kört ment, ezzel 8 századot vert Alonsóra.
Bruno Senna autója nagyon alulkormányzott volt a 2-es kanyarban, de nem történt baj, az aszfaltozott bukótérből könnyen visszatért a pályára.
A Ferrari azt írta a Twitter-csatornáján, hogy 20 km-re van egy esőfelhő, ami a pálya felé tart.
A világbajnok a sikán előtt ment le a pályáról, de azonnal visszatért rá. Továbbra is ő áll a tabella élén.
A venezuelainak blokkolt a bal első kereke a 2-es kanyar előtt, és egy pillanatra elhagyta a pályát emiatt.
A brazil ideje a 12. legjobb, a csapatrádión pedig arról beszélt, hogy furcsának érzi a Williams hátuljának a viselkedését.
Az ausztrál megpördült a 9-es kanyar kijáratánál, és a korlátba fúrta a Red Bull orrát. Letört az első szárny, de Webber vissza tudott kullogni a bokszba. Sok füvet gyűjtött össze a Red Bull, és a pályára is jutott belőle, ezért sárga zászlós figyelmeztetés van érvényben ezen a szakaszon.
Pár perce még pesszimista volt Hamilton, de most az élre ugrott az 1:23,350-es körével.
Nem lesz könnyű dolga a Williams mérnökeinek. Barrichello FW33-asának a hátulja, Maldonadóénak pedig az eleje nem tapad be a kanyarokba.
Csapatrádión arra figyelmeztették a világbajnokot, hogy használja a tekerős kapcsolót a kormányán, mert így a csapat információkat kaphat a gumik kopásáról.
Bruno Senna legjobb ideje csak 0,8 másodperccel marad el Petrovétól, ami jó eredmény, figyelembe véve, hogy milyen rég nem ült autóban.
Gyors körében a sikánnál érte utol Alguersuarit, aki nagyon feltartotta, Hamilton ezért hevesen integetni kezdett a Toro Rosso pilótának. Utána végig közelről követte, de megelőzni csak a célegyensben, fél körrel később tudta. Egy körrel később csúnyán elfékezte magát szintén az 1-es kanyarban, és lement a pályáról.
Az utolsó kanyarban a huplis aszfalton kitört a Mercedes hátulja, de a hétszeres világbajnok összeszedte. Rádión szóltak neki, hogy túl laza a hátsó differenciálmű beállítása, ahogy rálép a gázra, kipörögnek a kerekei.
Az első tíz sorrendje: Hamilton, Vettel, Alonso, Webber, Button, Massa, Rosberg, Schumacher, Pérez, Petrov. Hamarosan jelentkezünk a szöveges beszámolóval és a táblázatokkal!