Vettel egy pontra a vb-címtől
2011. szeptember 25. 13:47
Sebastian Vettel a szezonját frappánsan summázó, zavartalan versenyzéssel aratta idei kilencedik győzelmét az év egyetlen éjszakai versenyén, a Szingapúri Nagydíjon, és így a hátralévő öt futamon már akkor is elég egyetlen pontot szereznie második vb-címének bebiztosításához, ha Jenson Button az összeset megnyeri.
Matematikailag senki másnak nem maradt esélye a címre, Mark Webbernek ugyanis a 2. helyen, Fernando Alonsónak pedig a dobogón kellett volna végeznie ahhoz, hogy életben tartsa a reményeit, de mindketten eggyel hátrébb végeztek a kelleténél. Ezek után több mint valószínű, hogy Vettel már két hét múlva, Japánban a sporttörténelem második legfiatalabb világbajnoka lesz.
Szingapúri győzelme egyetlen pillanatig sem forgott komoly veszélyben. A rajtnál simán megtartotta a vezetést, miközben Buttonnak sikerült az, amit eltervezett: az ismét lassan induló Webbert megelőzve felkapaszkodott másodiknak az első kanyarig tartó rövid vágtában. Alonso is befért a második Red Bull elé, amely a féktávon megakasztotta Lewis Hamilton McLarenjét.
Hamilton így hirtelen megint a szokás szerint villámrajttal startoló Michael Schumacher mögé került, ezúttal azonban könnyedén megelőzte a Mercedest az első alkalommal, amikor a versenyigazgató engedélyezte a DRS használatát. A következő, 5. körben Nico Rosberget is egy hasonló manőverrel kerülte ki, míg Vettel máris 7 másodperccel vezetett Button előtt.
Kattintson a képre a galériáért!
A gumikopás a várakozásoknak megfelelően már korán gondokat okozott: Rosberg a 9. körben kiállt kereket cserélni, Alonso pedig egy körrel később követte, miután a körideje 1:55-ről 1:57-re romlott. Webber előzőleg le is hagyta a Ferrariját.
Hamilton közvetlenül Massa sarkában hajtott be a bokszba, ahol a McLaren szerelőinek nem sikerült ferraris kollégáik előtt végezniük, így kettejük sorrendje megmaradt. Ám néhány másodperccel később, amikor támadni kezdte Massát, az egyik féktáv végén belecsúszott a Ferrariba, amely ettől defektet kapott, míg a McLarennek eltört az első vezetőszárnya.
Ettől mindketten lelassultak, és újabb bokszkiállásra kényszerültek. "Már tegnap is megmondtam, hogy nem használja az eszét" - dühöngött Massa arra utalva, hogy ők ketten már szombaton, a Q3 elején is csaknem összeütköztek. "Nem fogja fel, hogy ezzel magának is árt. Csúnya baleset lehetett volna a dologból. Megpróbáltam beszélni vele, de nem hallgat rám. Talán az édesapja tehetne valamit." Hamiltont később áthajtásos büntetéssel is sújtották, amivel visszaesett a 17. helyre, míg Massa rengeteg időt vesztett a defekttel. Később, a 24. körben, Hamilton újra utolérte, és ezúttal simán megelőzte a Ferrariját.
Ekkor Vettel előnye már 18,5 másodperc volt Buttonnal szemben, a 3. helyezett Alonso pedig másodszor is kereket cserélt, hogy állja a sarat a hátulról rohamozó Webberrel szemben. Eközben Jaime Alguersuarira is áthajtásos büntetést róttak ki, amiért összeütközött Jarno Trullival, kilyukasztva a Lotus egyik gumiját.
A verseny leglátványosabb jelenete a 29. körben játszódott le, amikor Michael Schumacher - aki előzőleg sok időt vesztett a bokszba későn kiálló Kamui Kobajasi mögött, de ebben a szakaszban rendkívül gyors volt, és fokozatosan ledolgozta 10 másodperces hátrányát Rosberghez képest - hátulról belerohant Sergio Pérez Sauberjébe. Pérez előzőleg Rosberggel lökdösődött, így a lendületben lévő Schumacher utolérte őket, és éppen be akart húzódni az egyik jobbos belső ívére, csak meglepte, hogy a mexikói szerinte korán fékezett. A Mercedes felrepült a levegőbe, és a szemközti falnak ütközött.
Schumacher és Pérez ütközése
"Jól vagyok" - mondta Schumacher. - "Lényegében az történt, hogy (Pérez) túl hamar vette el a gázt, amire nem számítottam. Belülről akartam megelőzni, mert sokkal lassabb volt nálam. Egyszerű félreértés történt. Kár volt érte."
A baleset miatt pályára küldték a Safety Cart, és Alonsón kívül mindenki megragadta a lehetőséget, hogy újra kereket cseréljen. Mielőtt a 34. kör elején újraindították a versenyt, Vettel mögé Button, Alonso, Webber, Paul di Resta, Nico Rosberg, Adrian Sutil, Pérez, Hamilton és Pastor Maldonado zárkózott fel. Vettel és Button között azonban három, Button és Alonso között pedig két lekörözött is szerepelt az egyenletben, így a német azonnal meglógott, és egyetlen kör után már ismét 8,9 másodperces előnnyel vezetett. Webber viszont egy szemfüles manőverrel megelőzte az Alguersuari mögött tétovázó Alonsót.
Hamiltonnak jól jött a Safety Car, mert felzárkózhatott az élbolyhoz, és sorban előzgette Sutilt, Rosberget majd Di Restát, kihasználva, hogy az ő autóján a szuperlágy, míg a többiekén a lágy gumik voltak éppen. Egy ideig Alonsóhoz is közeledett, de amikor a különbséget 11 másodpercre csökkentette, kopni kezdtek az abroncsai, és lassan ismét lemaradt a Ferraritól.
A 47. körben Webber, majd egymás után Button, Vettel és Alonso is sort kerített harmadik kerékcseréjére, a sorrendjük azonban többé nem változott. Button még igyekezett hibára kényszeríteni a Red Bullt, és egyszer 3,7 másodpercre is megközelítette ellenfelét, de a forgalomban végül Vettel mozgott ügyesebben, és simán megtartotta az első helyet.
Az utolsó körökben a Rosberg-Sutil-Pérez-Massa vonat zakatolása csempészett még egy kis izgalmat a versenybe, ám azon túl, hogy Massa megelőzte a mexikói Sauberjét, több helycsere nem történt. A pályafutásának legjobb eredményét elérő Di Resta - akinek bejött, hogy a keményebb keveréken rajtolt - több mint tíz másodperccel Rosberg előtt ért célba.
Hátrébb a Renault valószerűtlen küszködést mutatott be: Bruno Senna 15. lett, Vitalij Petrov pedig végig a Lotusokkal harcolt, és ugyanannyi bokszkiállása ellenére is 15,1 másodperccel Heikki Kovalainen mögött vergődött el a célig a nemcsak a hetvenszázalékos páratartalom miatt izzasztó versenyen. A Lotus tudta, hogy Trulli autójában elromolhat a váltó, de kockáztatott, hogy elkerülje a csere miatti büntetést, és vesztett.
Vettel viszont természetesen elégedett volt. "Örülök ennek az eredménynek, az autónk végig fantasztikus volt!" - mondta. "Amikor keményen kellett nyomnunk a gázt, simán elhúztunk a többiektől. A Safety Car nem illett a tervünkbe, de az újraindítást jól kaptam el, és azonnal megint felvettem a ritmust. Imádom a pályát, imádom a kihívást!"
A versenyről élőben készült, részletes összefoglalónkat az eredménytáblázat alatt olvashatják.
Köszöntjük kedves olvasóinkat a Szingapúri Nagydíjról készülő élő tudósításunkban! A bokszutca végén lévő lámpa néhány perccel ezelőtt zöldre váltott, így a versenyzők elkezdtek kihajtani a garázsokból, hogy elfoglalják a helyüket a rajtrácson.
Az előrejelzésekkel ellentétben egyelőre tiszta az ég Szingapúr felett, a radarok képéből kiindulva valószínűleg száraz verseny elé nézünk, bár még mindig van némi esély az esőre. Továbbra is meleg van, a levegő jelenleg 29 fokos, ami a magas páratartalom miatt különösen megterhelő a versenyzőknek.
A bukósisakjának tetejére fel van írva a nemrégiben elhunyt Martin Hines és Christian Bakkerud monogramja.
Tegnap az FIA arról adott tájékoztatást, hogy a Red Bull, a Mercedes és a Virgin is megszegte az éjszakai munkára vonatkozó tilalmat, mivel a csapat egy része a megengedettnél korábban érkezett ki a pályára. A három istálló azonban nem értett egyet a döntéssel, mivel a szabály csak az autóval közvetlenül dolgozó csapattagokra vonatkozik, az ő esetükben azonban csak a marketinges személyzet érkezett korábban. Az FIA elfogadta az indoklást, így a gárdák nem használtak el még egy alkalmat az évadra engedélyezett négy kivételből.
Reggel hivatalosan is bejelentették, hogy a Team Lotus 2013 végéig biztosan a Renault motorjait használja majd. Az autókba továbbra is a Red Bull váltóit szerelik, és jövő évtől kezdve a KERS-et is megkapják.
Mivel az egyik szettje a Q2-ben defektes lett, és azt a szabályok szerint nem cserélheti ki, három helyett csak két garnitúra szuperlágy gumija maradt a versenyre. Ez azt jelenti, hogy ha háromszor akar kiállni, mint várhatóan a többiek, akkor két etapban kell majd használnia a keményebb keveréket. Ez nem optimális, dönthet úgy is, hogy inkább csak kétszer áll ki, például egy hosszú Safety Car fázisra bazírozva, ez azonban nagyon kockázatos.
Mivel a kör majdnem két percig tart, és a táv 61 körből áll, közel fogunk kerülni a kétórás időhatárhoz. A versenyzők számára nemcsak emiatt, hanem a forróság és a magas páratartalom miatt is különösen megterhelő lesz a futam.
Eddig mindhárom Szingapúri Nagydíjon be kellett küldeni a Safety Cart - összesen ötször -, ezért szinte biztos, hogy a szűk falak között ma is szükség lesz rá. Ezt a stratégiánál is érdemes lesz figyelembe venni.
A pole pozíció itt szinte minden pályánál fontosabb, mivel nagyon rövid út vezet az első kanyarig, így a többieknek nehéz dolguk lesz, ha meg akarják előzni a címvédőt.
A szerelők az utolsó pillanatig várnak, hogy levegyék a melegítőpaplanokat a kerekekről, majd sietve elhagyják a pályát. Az autók elindulnak a felvezető körre.
Az első tízből többek között Paul di Resta is, és akik hátrébbról rajtolnak, azoknak pedig durván a fele. Ez a stratégia nagyon előnyös lehet, hogyha a verseny elején beküldik a Safety Cart, és így hamar megszabadulhatnak a kevésbé gyors keveréktől.
Ilyen hosszú versenyre elég sok benzint kell vinniük az autóknak, mert magas a fogyasztás. Nagy dilemma, hogy egy kicsit kevesebbet töltsenek az autókba, hiszen 5-10 kiló mínusz körönként 2-4 tizedmásodpercet is érhet. De ez csak akkor válik be, ha lesz egy hosszú Safety Car fázis. Ron Dennis a McLaren bokszából figyeli Hamilton és Button rajtját.
Mögötte Button, Alonso és Webber sorol be, miután Hamilton az első kanyarban beragad a forgalomba, és hátraesik a hetedik helyre, ahol aztán még Schumacher is megelőzi. Webber mögött Massa és Rosberg autózik.
Úgy tűnik, hogy a Hispaniának letört az első szárnya, a Medical Carral a nyomában próbál visszatérni a bokszba.
Hamilton rémálma valóra vált: Monzához hasonlóan megint Schumacher mögé van beragadva, és itt most még nehezebb lesz előzni. A visszajátszásból látszik, hogy a rajtnál kénytelen volt korán fékezni, hogy ne menjen neki Webbernek, aki beragadt, és a többiek kívülről megelőzték. Rosberg levágta az első kanyart.
A tegnapi időmérő után pont azt mondta, hogy szeretne az első kanyarban már másodikként fordulni.
Alonso támadási helyzetben van Buttonhoz képest, Hamilton pedig Schumacherhez képest.
Schumacher épp az 5-ös kanyarnál csúszott meg, így Hamilton a DRS-sel simán elment mellette, de hátránya már így is 13 másodperc Vettelhez képest.
Ugyanott, ahol Schumachert, DRS-sel simán elmegy a Mercedes mellett.
Már nagyon elhúzott Buttontól, aki most a középső szektorban sem tudja vele tartani a lépést, ahol pedig egész hétvégén mindenkinél gyorsabb volt. Webber és Massa felzárkózott Alonsóhoz, míg Hamilton üldözőbe veszi őket 4 másodperccel hátrébbról.
A Lotusszal egyelőre Alguersuari és Petrov előtt halad.
Alonsónak szóltak a rádión, hogy a "Safety Car-ablak" nyitva van, ami azt jelenti, hogy ha most beküldenék a pályára a biztonsági autót, akkor neki ki kellene mennie kereket cserélni.
Azt jelenti a rádión, hogy "nem működik túl jól" a mozgatható hátsó szárnya.
Senna a 14. helyen van, és már 5 másodperccel lemaradt Barrichellótól is, míg Petrov Alguersuarit és Trullit üldözi.
Már csak másfél másodpercre van a Ferrarihoz képest, úgyhogy hamarosan azt is DRS-sel támadhatja majd. Vettelhez képest viszont már 18 másodperc fölött van a lemaradása.
Ő az első, aki kereket cserél, már meglepően korán. A Ferrari is azt írja a Twitteren, hogy a gumik elkezdtek kopni. Alonso nagyon visszalassult, csaknem két másodperccel megy lassabban, mint eddig, és Webber ott van a sarkában.
Annyira elkoptatta a gumijait, hogy Webber az előbb megelőzte a pályán, és már Massa is tolta lefele. Ezért kénytelen kereket cserélni, és keményebb keveréket kap! Schumacher is kereket cserél.
Leparkolja Virginjét a pálya szélére, a visszajátszásból úgy tűnik, kicsúszott. Közben Hamilton üldözi a negyedik helyezett Massát.
Egyszerre állnak ki a bokszba, de a Ferrari hihetetlen gyorsan, 2,9 másodperc alatt cserél kereket, így elöl marad.
Előzés közben belecsúszik egy féktávon, így a McLaren első szárnyának bal oldali része letörik, Massa pedig jobb hátsó defektet kap, és drasztikusan lelassul. Mire visszatér a bokszba, már rojtosra szakad a gumi - most kemény keveréket kap.
A törött szárnnyal sem jött be a bokszba, de így Rosberg utolérte. Közben Schumacher az első szektorban megfutotta az eddigi legjobb részidőt 30.3 alatt.
Kicserélik az orrkúpját, a 15. helyen folytatja a versenyt. A sportfelügyelők közben vizsgálják a Massával történt ütközést.
Egyszerre állnak ki kereket cserélni, Button a keményebb keveréket kapja meg, akárcsak az előbb Hamilton.
A Sauber még mindig nem volt kint kereket cserélni, és olyan lassú volt, hogy Schumacher 10 másodpercet vesztett mögötte Rosberghez képest.
Azért, mert megtorpedózta Massát. Nehéz vitatni, hogy az ő hibája volt az ütközés. Azonnal le is tölti a büntetését, a 17. helyen folytatja, Buemi és D'Ambrosio között.
Mögötte Button, a még kereket nem cserélő Di Resta, majd Alonso, Webber, Rosberg, Schumacher és Sutil következik. Kobajasi végre kiállt a bokszba.
1:53.723 alatt teljesíti, míg Button 1:54.1-et, Webber ugyanennyit, Alonso 1:55.6-ot, Schuacher pedig 1:54.5-öt megy.
A skót jelenleg a harmadik helyen áll, mert a kemény gumikon rajtolt, és azokat még nem kellett lecserélnie. De 2 másodperccel lassabb köröket megy, mint Alonso.
A DRS-sel simán elment mellette, de Di Restának sem volt értelme keménykedni, hiszen az ő stratégiájának is csak árt, hogyha a védekezéssel időt veszít. Rögtön utána ki is áll a bokszba.
Még mindig csak a 12. helyen áll a defektje után, de a 10. hely nincs tőle elérhetetlenül messze.
Az előbb a csapat rádión elmondta neki, hogy a pontokért versenyez, azonban ehhez vigyáznia kell a gumijaira. Nem sokkal később a DRS segítségével megelőzi Kobajasit, így a 14. helyen halad.
A spanyol előbbi körét 1:55.416 alatt telejsítette, és már körülbelül 5 másodpercre esett vissza Button mögé, miközben Webber megérkezett a nyakára. Rosberg közben megejti második kerékcseréjét.
Jön a következő forduló! Hamilton már kevesebb mint 1 másodpercre van Massától, aki viszont Barrichello nyakában lohol.
1:53.101 alatt teljesíti. Hamilton ezúttal könnyedén megelőzte a 12. helyezett Massát, aki egy kicsit lesodródott.
Nem sokkal csapattársa után. Massa is kiállt, miután Hamilton megelőzte.
A keményebb keverékre vált.
Így már a 10. helyen áll, Maldonado ugyanis kiállt előlük kereket cserélni.
Amiért összekoccant Trullival, és defektet okozott.
1:53.096 alatt teljesítette a körét, közben Rosberg megelőzte Pérezt. Massa hamar még jobb kört megy, az ő ideje 1:52.550.
Buttonnal szemben, aki további 19,8 másodperccel előzi meg Webbert. Alonso már kétszer volt a bokszban, így 25 másodperc a hátránya az ausztrálhoz képest is. Di Resta és Sutil tartják az előkelő 5-6. helyet, de Rosberg épp most kezdte támadni őket.
Lesodródott a pályáról, Pérez ezért visszaelőzte.
Az egyik kanyar előtt Pérez fékez túl korán - vagy Schumacher túl későn -, és a Mercedes hátulról nagy sebességgel nekimegy a Saubernek, felrepül a levegőbe, majd a falnak ütközik. Beküldik a Safety Cart.
Schumacher autójának szénszálas alkatrészei szétszóródtak, ami veszélyes lehet, mert ezek ilyenkor nagyon élesek, és defektet képesek okozni.
Majdnem 20 másodperces előnye semmivé foszlott. Mögötte Button, Alonso, Webber, Di Resta, Rosberg, Sutil és Pérez halad. Az orvosi autó valamiért elindult a baleset helyszínére, pedig úgy tűnt, Schumacher jól van.
Még alig vagyunk túl a féltávon, de olyanok is vannak, akik már háromszor jártak a bokszban, míg a többség kétszer. Schumacher éppen Jean Todttal, korábbi főnökével cseveg a paddockban.
A rádión elmondják neki, hogy a közvetlenül előtte és mögötte haladók mind új keményebb keverékű Pirelliken vannak, éppúgy, mint ő. A Safety Car a kör végén kijön.
Három lekörözött van Vettel és Button között, így a német zavartalanul elhúz az elején. De Buttont is ketten védik Alonsótól.
Szinte az egész mezőny kihasználja a lehetőséget, hogy kereket cseréljen, kivéve Alonsót, aki nem olyan régen volt kint. Ez azért veszélyes, mert az újraindítás után használtabbak lesznek a gumijai, mint a többieknek.
Egy szemfüles manőverrel bebújik a Ferrari mellé. Közben Vettel elképesztően gyors, 1:51.139-es körrel nyit, 8,9 másodpercet verve Buttonra egyetlen kör alatt.
Di Resta, Rosberg, Sutil, Hamilton és Pérez közvetlenül egymás mögött vonatoznak. Közben Vettel az új gumikon már 1:50.992-es kört ment, két másodpercet verve Buttonra. Éppen most szóltak neki, hogy lehetséges, hogy a verseny végéig el kell mennie ezzel a szett gumival - nyilván figyelmeztetni akarják, hogy ne erőltesse túl az abroncsokat.
Előzőleg mindketten kikerültek egy Lotust, majd Hamilton a 8-as jobbos féktávján megelőzi barátját.
A Red Bull tudja, hogy a McLaren sem tervez több kiállást, ezért szólt előbb Vettelnek. Közben Hamilton megelőzte a 6. helyezett Rosberget, Kobajasi ellen pedig vizsgálat indult, amiért nem vette figyelembe a kék zászlókat - vagyis túl sokáig feltartott valakit.
Remekül kihasználja, hogy az autóján szuperlágy gumik vannak, míg akikkel előbb harcolt, a lassabb, lágy keverékűt használják. Most Alonsót veszi üldözőbe, aki 13 másodperccel halad előtte.
A kék zászlók figyelmen kívül hagyása miatt. Nem mondhatni, hogy a sportfelügyelők lazsálnak ezen a futamon: közben Rosberg és Pérez korábbi kakaskodását is vizsgálják.
Massa is kiment a bokszba. A pálya mellett már óriási mennyiségű gumitörmelék halmozódott föl.
Azt mondta a BBC-nek, hogy éppen megpróbált bebújni a belső ívre, mert lendületben volt, és nem számított rá, hogy Pérez annyira hamar el fogja venni a gázt. De egyszerű versenybalesetnek tekinti a történteket, és nem lát szükségesnek további lépéseket miatta.
Néhány kör alatt 13-ról csak 11,3 másodpercre tudta csökkenteni a hátrányát hozzá képest, körönként csak egy-két tizedet hoz a Ferrarin. A legjobb esélye az, hogy a Ferrari jobban koptatja a gumikat.
A Pérezzel való kakaskodás miatt. Viszont úgy hírlik, a Schumacher-Pérez incidenst a verseny után ki fogják vizsgálni. Közben az is kiderült, hogy Kobajasit konkrétan Button feltartásáért büntették meg.
Tulajdonképpen még folyamatosan gyorsabb is Rosbergnél, akinek így nem nagyon van esélye ellen. A skót a pályafutása legjobb eredményét érheti el, felülmúlva hungaroringi hetedik helyezését.
Az utóbbi körökben 11,3-ról 12,2 másodpercre nőtt a lemaradása Alonsóhoz képest, és szinte még biztosan ki kell állnia a bokszban, ezzel szinte biztosan Di Resta mögé kerül. Egy kiállás itt ugyanis meglehetősen sokáig, 30-32 másodpercig tart. Webber épp kereket is cserélt, az 5. helyen, közvetlenül Hamilton mögött folytatja, de sokkal frissebbek a gumijai - a rádión erre fel is hívják a figyelmét.
Miután Button is kiállt a bokszba - ami némileg váratlan -, Webber egy kigyorsításnál simán lehagyta a használt gumikon senyvedő Hamiltont. A McLaren már őt is várja a bokszban.
Be is jött. Nem volt érdemes más stratégiát követnie, mint az ellenfelei, az előnye úgyis elég nagy volt. Kovalainent majdnem az útjába engedik ki - nem lenne meglepő, hogyha a Lotust megbüntetnék veszélyes kiengedés miatt.
Most jön a Ferrari számára kritikus időszak, mert Alonso a keményebb gumikat kapta meg, míg ellenfelei közül Webber a lágyabb keveréken van, igaz Hamilton a keményen. A brit éppen most előzte meg Pérezt.
Giorgio Ascanelli lebukott, hogy kiment elszívni egy cigit, miközben csapatának mindkét autója versenyben van - vicces!
Miután Sutilt maga mögé utasította, az új gumi előnyeit kihasználva Rosberg mellett is simán elment az egyik kigyorsításnál, nagyon hasonlóan ahhoz, ahogy korábban Webber őt előzte meg.
Váltóhiba kényszerítette a pálya szélére a Lotust.
Alonso még messze van tőle, 12,4 másodpercre, ami nagyjából ugyanannyi, mint a bokszkiállások előtt volt.
Amiatt, hogy veszélyesen engedték ki a bokszból. A Lotus számított rá, hogy Trulli sebességváltója nem fogja bírni, de inkább kockáztattak, hogy ne kapjanak rajtbüntetést a csere miatt. Tony Fernandes csapatfőnök úgy véli, ez megéri, mert így legalább a Japán Nagydíjra szabadon új váltót tehetnek az autójába.
Megpróbálja nyomás alá helyezni a Red Bullt, körönként egy másodpercet ver rá, 1:48-as köröket futva.
Azt remélik, hogy ha Vettelt jól megkergetik, a Red Bullnak fék- vagy KERS-problémái lehetnek, mert a hétvégén többször küszködtek túlmelegedéssel. Button 3 körrel a vége előtt 6,5 másodperccel van Vettel mögött.
Ez a Force India egyik legjobb versenye, Di Resta már 10,6 másodperccel van a Mercedes előtt, amelyet Sutil és Pérez is 1 másodpercen belül követ.
Ha így marad a sorrend, 124 pont lesz az előnye Buttonnal szemben, és a fennmaradó versenyeken legfeljebb 125-öt lehet szerezni. Senki másnak nem maradt matematikai esélye a címre.
Átveszi tőle a 9. helyet, feltartva Vettelt, aki az utolsó körében jár. Közben Alguersuari a 17-es kanyarban nekicsapja a Toro Rossót a falnak, így 1 körrel a leintés előtt kiesik a versenyből.
A világbajnokság jóformán lefutott. Button végül 1,7 másodperces hátránnyal szelte át a célvonalat, mögötte Webber, Alonso, Hamilton, Di Resta, Rosberg a sorrend. Sutil 3 tizeddel Rosberg, Massa pedig 3 tizeddel Sutil mögött ért célba. Az utolsó pontot Pérez szerezte meg. Az egész hétvégén szenvedő Renault siralmas eredménnyel zárta a hétvégét: Senna 15. helyen végzett, Petrov pedig a 17. pozícióban, Kovalainen Lotusa mögött futott be.